درخواست مسکو برای برگزاری فوری نشست کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۶:۵۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۹۸۲۴
درخواست مسکو برای برگزاری فوری نشست کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه
فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور صلح خاورمیانه بر لزوم برگزاری هر چه سریع‌تر نشست وزیران خارجه کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش برنا، وزارت خارجه روسیه پس از نشست فرستاده‌های کمیته چهارجانبه بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر سافرونکوف، فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور صلح خاورمیانه در این نشست بر اهمیت برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیته چهارجانبه صلح در سطح وزیران و نیز توسعه همکاری‌های این کمیته با بازیگران اصلی منطقه تاکید کرد.

طبق این بیانیه، فرستاده روسیه با اشاره به طرح این کشور برای انجام رایزنی‌هایی به شکل ۱+۲+۴+۴ (طرف‌های چهارگانه، مصر، اردن، امارات، بحرین و عربستان در کنار دو طرف درگیر یعنی فلسطین و رژیم صهیونیستی) بر اهمیت کنار گذاشتن اختلافات فلسطین بر اساس خواست سازمان آزادی‌بخش فلسطین که انتظار می‌رود در انتخابات در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه شرکت کند، تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود گزارش داد، فرستاده‌ها گام‌های عملی کمیته چهارجانبه بین‌المللی برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه یاد شده، طرف‌ها در این نشست ضمن بررسی شرایط اقتصادی، اجتماعی و کرونایی موجود در اراضی فلسطینی، بر لزوم ارائه کمک‌های بین‌المللی تاکید کرد.

در این نشست علاوه بر فرستاده روسیه، هادی عمرو، مسؤول پرونده فلسطین و رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه آمریکا، تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه امور خاورمیانه سازمان ملل و سوزان ترستال، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا حضور داشتند.

 

نظر شما