دولت بایدن عامل فاجعه مرگبار کرونا در هند

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۴:۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۰۲۶۳
دولت بایدن عامل فاجعه مرگبار کرونا در هند
رادیو فرانسه در گزارشی اعلام کرد، امتناع بایدن از لغو تحریم های پزشکی مرتبط با تولید واکسن کرونا منجر به فاجعه مرگبار در هند شده است.

به گزارش برنا،بنابر گزارش رادیو فرانسه، در حالی که موج دوم مرگبار کرونا هند را درنوردیده، دولت این کشور برای افزایش تولیدات واکسن کرونا از ایالات متحده درخواست کمک کرد اما دولت بایدن به رغم فشارهای طاقت فرسا بر نظام بهداشتی هند، از لغو تحریم های ملزومات حیاتی پزشکی امتناع کرد.

این رسانه فرانسوی افزود: این درحالی است که چین، رقیب آمریکا امروز کمک های خود را در مقابله با بحران شیوع کرونا به هند ارائه کرده است.

رادیو فرانسه یادآور شد: جمله «اول آمریکا» را نه فقط دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده از آن دم می زد، بلکه جو بایدن، جانشین وی نیز آن را بارها تکرار کرده است؛ این در حالی است که رئیس موسسه سرم هند (بزرگترین شرکت تولیدکننده واکسن) دو هفته گذشته از بایدن درخواست لغو تحریم های مواد تشکیل دهنده واکسن کرونا را کرد اما او این درخواست را رد کرد.

این رسانه فرانسوی تصریح کرد: همچنین اتاق های بازرگانی ایالات متحده خواستار ارسال واکسن کرونا به هند شده اما باز هم بایدن این درخواست را رد کرد.

رادیو فرانسه در ادامه نوشت: امتناع بایدن از درخواست لغو تحریم ها بسیاری از هندی ها را در شوک و حیرت فرو برد.

این رسانه فرانسوی به نقل از روزنامه هندی «فرست پست» نوشت: هند دوزهای زیادی از داروی هیدروکسی کلروکین را در اوج بحبوحه بحران شیوع کرونا به ایالات متحده ارسال کرده بود.

رادیو فرانسه در پایان خاطرنشان کرد: در همین حال کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه، چین و پاکستان برای کمک به هند برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ اعلام آمادگی کرده اند. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: بایدن که حدود یکصد روز است از ریاست جمهوری وی می گذرد، به درخواست های جهانی برای انتقال واکسن های اضافی از کشورش با احتیاط پاسخ می دهد و حتی برخی ناظران نگرانی از آن دارند که دولت آمریکا دادن واکسن های اضافی خود را مرتبط به اقدامات سیاسی کشورهای درخواست کننده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز