رئیس بنیاد امید باران:

ذی نفعان با قدرتی که دارند مانع از حل مشکلات می‌شوند

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۰۶۴۰
ذی نفعان با قدرتی که دارند مانع از حل مشکلات می‌شوند
رئیس بنیاد امید باران گفت: یک جریان سیاسی متاسفانه برای شکست رقیب حتی به توقف اقدامات توسعه ای می پردازد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمدرضا عارف»، رئیس بنیاد امید باران، در نشست خبری خود درباره برنامه پیشنهادی بنیاد امید ایرانیان برای عبور از شرایط سخت گفت: سندی در بنیاد تهیه شده که قصد رونمایی آن را داریم و از نخبگان می خواهیم آن را نقد کنند. 

او افزود: ما رویکردی دراز مدت و بنیادی برای حل مشکلات کشور داریم و در انتخابات معمولا اسناد راهبردی و برنامه های پیشنهادی خود را اعلام می کند. 

او ادامه داد: با تجربه ای که از دولت اصلاحات داشتیم سند را تدوین کردیم، در کشور ما معمولا سلایق حاکم است و این دلیلی شده که بسیاری از برنامه ها عملی نشود. 

رییس بنیاد امید ایرانیان خاطرنشان کرد: ما برای اجرایی شدن سندهای مرتبط با توسعه نیاز به وفاق مسئولین داریم و مردم باید امیدوار به اصلاحات  و حل چالش ها به وسیله اصلاحات باشند. 

او تاکید کرد: یک جریان سیاسی متاسفانه برای شکست رقیب حتی به توقف اقدامات توسعه ای می پردازد. 

عارف اضافه کرد: سرمایه های فیزیکی ما وضعیت نگران کننده ای دارند و سرمایه های معنوی ما مثل امید و اعتماد هم همین وضعیت را دارند. 

او افزود: شرایط کشور با خوشبینی نشان می دهد نمی توانیم مسیر قبل را ادامه بدهیم و اصلاح امور ضرورت دارد، ما سرمایه ها را از دست داده ایم و باید بپذیریم کاهش سرمایه ها و افول شاخص ها تاثیر بدی داشته و نگران افرایش شتاب از دست دادن نخبگان هستیم.

عارف تصریح کرد: طی بررسی ها در رابطه با چالش ها به این نکته رسیدیم که اقتصاد ما بیمار است و با مسکن درمان نمی شود و باید راه حل های علمی داشته باشیم. 

او ادامه داد: دشواری مسیر برای اصلاح امور ذی نفعان هستند و ذی نفعان با منافع و قدرتی که دارند مانع اصلاح ساختار می شوند و دیگر عامل هم رفتار عوام فریبانه با مردم است، ما نگرانیم که در عمل با این دو مشکل برخورد کنیم و مانع از اقدامات اساسی شوند. 

عارف خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه جدی و پایدار سعی در حل مشکلات داشته باشیم، باید باور داشته باشیم سند حل مشکلات جدی است البته که این اسناد باید به نقد کشیده شوند. 

رئیس بنیاد امید افزود: مهم ترین چالش امروز ما بیکاری و عدم ایجاد شغل است که یکی از دغدغه های اصلی است و اقتصاد کشور ما توان اجرایی خود را از دست داده است. 

عارف تاکید کرد: اولویت جدی کشور ما تورم است و هدف گذاری ما روی یک رقمی شدن تورم است، البته کار مشکلی است اما شدنی است.

او افزود: درمان مشکلات امروز سخت و تلخ است و ما به حمایت قاطبه مردم برای حل مشکلات نیاز داریم.

عارف تاکید کرد: مرزهای کشور را با نگاه فرهنگی می توانیم امن کنیم و نگاه ما به اقوام نباید امنیتی باشد، علاوه بر این نیمی از زنان کشور ما تحصیل کرده هستند و باید به کار گرفته شوند.

عارف تاکید کرد: مرزهای کشور را با نگاه فرهنگی می توانیم امن کنیم و نگاه ما به اقوام نباید امنیتی باشد، علاوه بر این زنان در کشور ما نیمی از تحصیل کرده جامعه هستند و باید به کار گرفته شوند.

رییس بنیاد امید ایرانیان با یادواری عملکرد موفق دولت اصلاحات گفت: در دوره اصلاحات ما نرخ ارز را تک نرخی کردیم و این دستاورد بزرگی است.

عارف با بیان اینکه تحریم ها تنها مسبب مشکلات اقتصادی امروز نیستند اظهار کرد: تحریم ها مشکلات بنیادین را نشان داد اما فقط با رفع تحریم ها مشکلات اقتصادی حل نمی شوند و ما نیاز به عوامل دیگری هم داریم، رفع تحریم ها به تنهایی فقط مثل مسکن عمل می کنند.

او افزود: خوشحالیم که کاندیدا مختلفی امروز برای انتخابات آمدند اما به جای رای به افراد باید به برنامه آنها رای بدهیم تا به توسعه کشور عمل کنیم.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم گفت: ایا افراد توانسته اند یک روستا را اداره کنند که می خواهند رییس جمهور شوند؟ در امر توسعه رییس جمهور همه کاره است و اگر تسلط داشته باشد، می تواند شرایط را ایده آل کند.

او ادامه داد: مشکل ما این است که به شعارها رای می دهیم و این رویه باید عوض شود.

عارف تاکید کرد: نمی توانیم با قوا روبه رو شویم و انتظار همکاری داشته باشیم، تعامل بین قوا نیاز کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز