داوطلب انتخابات ۱۴۰۰:

برای عبور از ایستگاه خطر کشور تغییر نظام اقتصادی ضروری است

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۱:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۱۱۶۴
برای عبور از ایستگاه خطر کشور تغییر نظام اقتصادی ضروری است
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید کرد که برای عبور از ایستگاه خطر کشور تغییر نظام اقتصادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «رستم قاسمی»، داوطلب ریاست جمهوری برای انتخابات ۱۴۰۰ در نشست خبری خود، با درود بر روح شهید سردار قاسم سلیمانی و شهدای اسلام، اظهار کرد: گام دوم برای عبور از ایستگاه خطر تغییر نظام اقتصادی کشور است، برای عبور از این شرایط نیازمند تغییر ریل گذاری اقتصادی هستیم.

او افزود: با دو مولفه این اقدام شدنی است، اول اینکه دولت مقتدر باشد و در مقابل کسانی که با تغییر مخالفند بایستد. مولفه دوم هم سازوکار است اگر بخواهیم از مشکلات امروز به هر طریق و عنوانی گذر کنیم تنها با سازوکار شدنی است. 

رستم قاسمی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما می توان با این دو مولفه ریل گذاری ها را تغییر داد. آمادگی دارم رانت‌های بزرگ را از بین ببرم و سی‌ مرغ مردم ایران را با افتخار سیمرغ کنم و دست کمک خود را به سوی ایرانیان در هر نقطه از جهان دراز کنم و در خاکریز پیشرفت و آبادانی باشم. همچنین صلح و اقتدار را به مردم هدیه کنم و بار دیگر چون ریاستم در اوپک به کشور کمک کنم. امروز با شما عهد می‌بندم در این راه درگیر بازی‌های موجود نشوم.

قاسمی عنوان کرد: بازار ٨٠ میلیونی می‌تواند بسیاری از مشکلات و اشتغال را حل کند. ما سالی یک میلیون فارغ التحصیل و متقاضی ورود به بازار کار داریم و سالی یک میلیون مسکن نیاز داریم. ساخت مسکن می‌تواند سالانه سبب رونق و تولید شود. بحث بعدی درباره نظام بانکداری است و در این مدت بسیاری از کارخانجات به بانک‌ها واگذار شده است.  باید نظام بانکداری را تغییر دهیم و اصلی ترین موضوع رونق در کشور است و متاسفانه موضوع بورس می توانست سبب رونق تولید باشد اما این امر میسر نشد و احیای بورس می‌تواند سبب رونق اقتصادی شود.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی خیلی افزایش یافته و ریشه اصلی آن اقتصادی است. بهبود کیفیت اقتصادی زندگی مردم می‌تواند تاثیر مهمی در بهبود آسیب اجتماعی داشته باشد.

این فعال سیاسی درباره حضور نظامی‌ها برای نام نویسی در انتخابات، عنوان کرد: دوستان نظامی می توانند در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شرکت کنند اما برای ریاست جمهوری، نیاز به استعفا از ساختار نظامی ندارند.

قاسمی درباره اجماع اصولگرایان عنوان کرد: با رییسی دو ماه پیش ملاقات داشتم و او گفت که برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارد.

او عنوان کرد: تیم همکاران خود را به مردم معرفی خواهم کرد و در مصاحبه‌ای گفتم حداقل ٥٠ درصد کابینه من جوانان هستند. وقتی در قرارگاه خاتم الانبیا مسوولیت داشتم شرکت صدرا را که در حال ورشکستگی بود به پیشنهاد دولت خریداری کردم.

قاسمی یادآور شد: وقتی وزیر نفت شدم شناورهای خلیج فارس را به شمال کشور بردم و  به طور آزمایشی نفت استخراج شد قرار بود ادامه یابد اما تعطیل شد. باید از نفت برای ساخت ایران آباد استفاده کنیم و نفت را به فرآورده تبدیل کنیم. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره اظهارات اخیر خود در مورد کمک‌ ایران به یمن و رد شدن آن از سوی وزارت امور خارجه و انصارالله یمن، گفت: من درباره سوریه و عراق صحبت کردم نه یمن و عدد و رقم آن هم موجود است.‌ در بحث انصارالله هم به دوستان توصیه می‌کنم به متن عربی آن مراجعه کنند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز