رییس دانشگاه عالی دفاع ملی:

ایران حضور رژیم صهیونیستی را در منطقه تحمل نخواهد کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۱:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۱۸۰۷
ایران حضور رژیم صهیونیستی را در منطقه تحمل نخواهد کرد
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به منطقه خلیج فارس را سبب آشوب و ناامنی دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی حضور نظامی و حتی غیر نظامی این رژیم را تحمل نمی‌کند.

به گزارش برنا، سردار «احمد وحیدی» روز چهارشنبه در همایش "خلیج فارس خانه ماست" در سخنانی افزود: مفهوم خلیج فارس خانه ماست یعنی حاضر نیستیم امنیت خانه ما به خطر بیفتد. این خانه محل سکونت هزاران ساله ما است و این خانه ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد که باید قوی بماند.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: این خانه می‌تواند موتور همه پیشرفت‌ها در جهان باشد. اما دست دخالت‌گر نیروهای منطقه همیشه به دنبال آن بوده که این منطقه نتواند از ظرفیت‌های خود در همکاری همه مردم منطقه برای رشد و توسعه جهانی استفاده کند.

وی تلاش برای ایجاد ناامنی در منطقه و بین مردم آن را از دیگر فعالیت‌های نیروهای نظامی بیگانه در منطقه عنوان کرد و افزود: این منطقه از دید ما باید متکی به خود با محوریت کشورهای منطقه برای تامین امنیت باشد و هم اینکه ظرفیت‌های بزرگ را فعال کند. اما بیگانگان تلاش می‌کنند منطقه را به انبار باروت و سلاح تبدیل کنند.

وحیدی اضافه کرد: این منطقه به این مقدار سلاح و باروت نیاز ندارد. این سیاستی است که کمپانی‌های غربی به دنبال آن هستند. علاوه بر این تلاش آنها برای باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه بسیار خطرناک است. زیرا رژیم صهیونیستی در هر منطقه ای سبب آشوب و ناآرامی بوده و امروز که از حدود ۷۰ تا ۸۰ سال از عمر جعلی این رژیم می گذرد، حتما برای منطقه مضر و خطرناک است.

رییس دانشگاه دفاع ملی با انتقاد از همکاری امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی به هیچ وجه حضور نظامی و حتی غیر نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را تحمل نمی‌کند زیرا حضور آنها تحریک آمیز است و منطقه را دچار مسائل حاشیه‌ای می‌کند.

وحیدی با اشاره به رشادت‌های سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت:‌ اگر تلاش‌های شهید سلیمانی نبود منطقه در آتش تروریسم داعش می‌سوخت. اما جمهوری اسلامی ایران با رهبری حاج قاسم سلیمانی توانست این توطئه را شکست دهد و همه باید بدانند جمهوری اسلامی با قدرت از امنیت منطقه دفاع می‌کند.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی استفاده از واژه جعلی خلیج عربی را یکی دیگر از توطئه‌های استکبار جهانی برای ناامن کردن منطقه دانست و گفت: چرا عده‌ای به این موضوع توجه نمی‌کنند که تغییر حقایق تاریخی موجب تحریک ملت‌ها می‌شود؟ در حالی که همه سوابق تاریخی می‌گوید که این خلیج فارس است ولی توسط دیکتاورهای عربی و رسانه‌های غربی این موضوع تکرار شد و باید بدانیم که تحریف حقایق تاریخی موجب تحریک و ناامنی است.

وی سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران را همکاری و تعامل با کشورهای مختلف برای تامین امنیت منطقه دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همکاری و تعامل بتوانیم به امنیت پایدار و بدونه دخالت‌های بیگانگان دست بیابیم و این خواسته همه کشورهای منطقه است تا همراه با ضمانت هایی که وجود دارد برای رشد و پیشرفت منطقه در همه حوزه‌ها گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز