زلنسکی واتیکان را برای دیدار با پوتین پیشنهاد داد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۱۸۹۹
زلنسکی واتیکان را برای دیدار با پوتین پیشنهاد داد
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که قبلا پیشنهاد کرده بود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در منطقه دونباس دیدار کند اعلام کرد که آماده است با همتای روسی خود در واتیکان ملاقات و مذاکره کند.

به گزارش برنا، زلنسکی در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» که روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد، گفت: واتیکان مکان ایده آلی برای گفت و گو درباره صلح است. 

وی افزود: علاوه بر آن واتیکان به گونه ای رفتار می کند که طرف ذینفع در مناقشه اوکراین محسوب نمی شود و منافع نظامی، سیاسی یا اقتصادی (در این مساله) ندارد. 

 رئیس جمهوری اوکراین در مورد برگزاری دیدار خود با پوتین در واتیکان خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد واتیکان از بسیاری جهات مکان مناسبی برای برگزاری این دیدار است و واقعا مکان ایده آلی برای گفت و گو درباره صلح است. 

 پیش از این ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین به پوتین پیشنهاد دیدار در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین را داده بود.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به دعوت همتای اوکراینی خود برای دیدار در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین، از وی برای دیدار در مسکو دعوت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز