لاوروف انگلیس را به خرابکاری در روابط روسیه و اروپا متهم کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۱۹۰۱
لاوروف انگلیس را به خرابکاری در روابط روسیه و اروپا متهم کرد
«سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه انگلیس را به «نقش خرابکارانه" جدی در روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا متهم کرد.

به گزارش برنا، لاروروف در مصاحبه با خبرگزاری «روسیا سگوندیا»   گفت: « انگلیسی ها مثل گذشته نقش خرابکارانه فعال و بسیار جدی در روابط روسیه و اروپا بازی می کنند. آنها از اتحادیه اروپا خارج شدند اما از این لحاظ فعالیت آنها کاهش نمی یابد. برعکس، آنها در تلاشند تا هر چه بیشتر بر مواضع اعضای اتحادیه اروپا در رابطه با مسکو تاثیر بگذارند.»

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: «آنها سیگنال هایی برای ما ارسال می کنند و پیشنهاد می کنند تماس هایی برقرار شود. یعنی خودشان از برقراری ارتباط خودداری نمی کنند اما سعی می کنند دیگران را از این کار منصرف کنند. باز هم احتمالاً تمایل به داشتن انحصار در این موارد دارند و دوباره می خواهند ثابت کنند بسیار بالاتر از دیگران هستند.»

وی  به اتهامات بی اساس انگلیس در مورد روسیه اشاره کرده و به عنوان نمونه ماجرای مسمومیت الکساندر لیتویننکو، مامور سابق سازمان امنیت روسیه در سال ۲۰۰۶ را ذکر کرد.  

لندن همچنین معتقد است که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال ها نقش داشته است و مسکو این را قاطعانه انکار می کند. وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که "پرونده اسکریپال" به دلیل عدم وجود هیچ مدرکی مبنی برنقش روسیه کاملا بی اعتبار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز