شورای اروپا تحریم‌های میانمار را تمدید کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۵:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۲۳۷۴
شورای اروپا تحریم‌های میانمار را تمدید کرد
شورای اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های حقوق بشری علیه شخصیت‌های اصلی دولت کودتایی میانمار را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش برنا، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی افرادی می‌شود که در کودتای اخیر میانمار دست داشته و علیه تظاهرات کنندگان خشونت به خرج داده‌اند. همچنین مقام‌هایی که مسئول نسل کشی مسلمانان و سایر اقلیت‌های قومی در روهینگیا هستند در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شوند.

این تحریم‌ها مقام‌های عالی‌رتبه ارتش، پلیس مرزی، رئیس کمیسیون انتخابات، تعدادی از اعضای شورای اجرایی دولت و همچنین دو نهاد وابسته به ارتش میانمار را شامل می‌شود.

بر اساس این بیانیه معاملات تسلیحاتی و فروش هرگونه ابزار با مصرف دوگانه که ممکن است برای سرکوب غیرنظامیان میانمار استفاده شود، ممنوع اعلام شده است. آموزش‌های نظامی و همکاری با ارتش میانمار نیز تحریم است.

شورای اروپا در ادامه این بیانیه یادآور شده که بهمن ماه سال گذشته با صدور بیانیه ای کودتای نظامی در میانمار را به شدیدترین لحن ممکن محکوم کرد و اعلام کرده که همچنان به ایستادگی در کنار مردم این کشور و ارائه کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد.

 

نظر شما