دبیرکل جهاد اسلامی گروه های فلسطینی را به نشست فوری دعوت کرد

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۱۱:۵۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۷۲۵۷۴
دبیرکل جهاد اسلامی گروه های فلسطینی را به نشست فوری دعوت کرد
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همه گروه های فلسطینی را به یک نشست فوری برای توافق بر سر یک برنامه ملی جهت مقابله با اشغالگران اسرائیلی دعوت کرد.

به گزارش برنا به نقل از شبکه المیادین «زیاد نخاله» امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه اتفاق می‌افتد تایید می‌کند که جهاد و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی یک حقیقت ثابت است که همه باید به این حقیقت بپیوندند و از آن دوری نکنند. 

وی افزود: ما مردمی هستیم که به رغم ظاهر شدن حکومت خیالی (تشکیلات خودگردان فلسطین) که مشاهده می‌کنیم در دستگاههای امنیتی و پلیس شکل گرفته و شبانه روز بر همکاری‌های امنیتی با دشمن کار می‌کنند،  همچنان تحت اشغال هستیم. 

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: این حکومت (تشکیلات خودگردان فلسطین)  توهم دارد که ممکن است هماهنگی‌های امنیتی، دشمن را متقاعد کند که به ما یک کشور اعطا کند و اینکه تلاش برای همزیستی با اشغالگران از طریق انتخابات همانند آن است که ما با آزادی کامل زندگی می‌کنیم در حالیکه اتفاق های گذشته از زمان امضای توافق لعین «اسلو»  ثابت کرد که این توهمات کاذب است.  

نخاله خاطرنشان کرد که آنچه امروز نسبت به محاصره غزه، تحت تعقیب قراردادن مردم ما، دستگیری و تخریب خانه‌ها، گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین در قدس و کل کرانه باختری، حمله به مسجد الاقصی و تجاوز به محله‌های قدس و تجاوز به حقوق شهروندان و دارایی مردم ما انجام می‌شود، همه ثابت می‌کند که ما همچنان تحت اشغال زندگی می‌کنیم و باید در برابر اشغالگران  مقاومت کنیم و با ادعاهای باطل با آن‌ها زندگی و برخورد نکنیم.  

وی با درخواست از همه نیروهای فلسطینی برای تشکیل یک جلسه فوری به جای اظهارات و اعتراضات، افزود:  دستور کار ما فقط یک ماده خواهد داشت. 

 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد جمعه در پی نشستی که درباره انتخابات برگزار شده بود اعلام کرد: رهبری فلسطین تصمیم گرفت انتخابات را تا زمان تضمین مشارکت مردم قدس در آن، به تعویق بیاندازد. 

تعدادی از جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی با رد این تصمیم مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات، هشدار دادند که به تعویق انداختن انتخابات فقط به نفع اشغالگران است. 

در این پیوند کمیته‌های مقاومت فلسطینی با صدور بیانیه‌ای ضمن رد به تعویق انداختن انتخابات، برگزاری آن را حق ذاتی و قانونی مردم فلسیطن دانستند و تاکید کردند که به تعویق انداختن انتخابات برخلاف میل توده‌های مردم ما و تسلیم شدن کامل اراده مردم فلسطین مقابل صهیونیست‌ها است که لازم است قدرت از طریق یک روند درگیری برای ریشه کن کردن دشمن از قدس و تمام سرزمین مبارک فلسطین بر آن‌ها تحمیل شود. 

کمیته‌های مقاومت فلسطینی اضافه کردند: عقب نشینی از برگزاری انتخابات در قدس یعنی اینکه اشغالگران بر قانون ما تحکم می‌کنند و حقوق به زور گرفته می‌شود و قدرت در شهر قدس به دشمن اشغالگر تسلیم می‌شود که به معنی عقب نشینی از وظیفه دفاع از این شهر مقدس است. 

در این بیانیه کمیته‌های مقاومت با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی چیزی جز زبان زور، مقاومت، پایداری، پایبندی به اصول و اصرار بر تحمیل اراده فلسطینی‌ها نمی‌فهمد، آورده‌اند که قدس از آن ما است و ما باید انقلابی را برافروزیم که این دشمن جنایتکار را از میدان‌های خود ریشه کن کند همانگونه که انقلابیون قدس در میدان باب العامو (دروازه دمشق) انجام دادند و یک نمونه و الگویی است که باید از آن پیروی و تقلید شود. 

کمیته‌های مقاومت فلسطینی افزودند: مشکل واقعی ما پیمان اسلو و توافق‌های تحقیرآمیزی است که مردم ما را به دردسر انداخته است و آنچه که اکنون لازم است اینکه توافق نامه «اسلو» و ضمائم آن لغو و  از حکومت و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی عقب نشینی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز