نشست صلح افغانستان در دوحه برگزار شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۱:۴۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۲۷۲۵
نشست صلح افغانستان در دوحه برگزار شد
نشست احیای گفت و گوهای صلح افغانستان شامگاه جمعه با حضور نمایندگان، طالبان، آمریکا، پاکستان، چین و روسیه در شهر دوحه برگزار شد.

به گزارش برنا، منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان در پیام توییتری نوشت: ما امروز در نشستی متشکل از نمایندگان چین، پاکستان، روسیه و ایالات متحده در دوحه دیدار کردیم و بر لزوم تسریع در حل و فصل سیاسی افغانستان تأکید کردیم.

احمد خان در ادامه نوشت: برای تسهیل روند کار، ما همچنین با هیات های طالبان و جمهوری افغانستان دیدار کردیم.

محمد نعیم وردک سخنگوی طالبان نیز در پیام توییتری نوشت: امشب یک نشست پنج جانبه بین امارت اسلامی افغانستان، ایالات متحده، روسیه، چین و پاکستان در دوحه برگزار شد. در طول جلسه ما در مورد حذف نام رهبران و اعضای امارت اسلامی از لیست های سیاه، آزادی زندانیان باقی‌مانده، وضعیت فعلی کشور و مسائل مربوط به روند صلح تبادل نظر کردیم.

نمایندگان ویژه کشورهای شرکت کننده در این نشست در تلاش برای احیای گفت و گوهای صلح افغانستان و یافتن یک سازش پیش از ضرب الاجل اول مه (۱۱ اردیبهشت) مهلت تعیین شده در توافق نامه ترامپ با طالبان، جمع شدند.

امریکا، روسیه، چین و پاکستان در نشست ماه قبل اعلام کردند که از احیای امارات اسلامی در افغانستان پشتیبانی نمی‌کنند و از حکومت و شورای عالی مصالحه ملی خواستند که به‌گونۀ علنی با نماینده‌گان طالبان دربارۀ یک راه حل سیاسی از راه مذاکره به نتیجه برسند.

طالبان و آمریکا در اسفند سال ۹۸ در دوحه پایتخت قطر توافقنامه صلح را به امضاء رساندند و قرار بود طبق این توافقنامه آمریکا تمام نیروهای خود را تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) از افغانستان خارج کند.

دولت بایدن با نادیده گرفتن توافقنامه دوحه در هفته های گذشته اعلام کرد که خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان در ۱۱ سپتامبر سال جاری انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز