دفتر دادستانی ارمنستان، دو تابعیتی بودن رئیس جمهوری را بررسی می‌کند

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۰۹:۳۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۴۳۰۳
دفتر دادستانی ارمنستان، دو تابعیتی بودن رئیس جمهوری را بررسی می‌کند
دفتر دادستانی کل ارمنستان پرونده کیفری را علیه رئیس جمهوری این کشور مطرح کرده و خواستار بررسی این اتهام شده که رئیس جمهوری پیش از پیروزی در این سمت، شهروندی دو تابعیتی خود را مخفی کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری تاس، "آرا زوگرابیان"، رئیس کانون وکلا ی ارمنستان اعلام کرد، پرونده مربوط به مخفی کردن دو تابعیتی بودن آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان است که در دفتر دادستانی کل کشور باز شده است.

وی ادامه داد: می خواهم یادآوری کنم که ۵۳ وکیل بیانیه‌ای ارائه دادند که رئیس جمهور ارمنستان با مخفی نگه داشتن تابعیت دو گانه خود مرتکب جرمی شده است. سرویس ویژه تحقیقات از انجام اقداماتی درباره این پرونده امتناع کرد.

وی ادامه داد: حالا ما می‌توانیم بگوییم که دفتر دادستان کل ارمنستان تصمیم سرویس ویژه تحقیقات را رد کرده و پرونده ای را علیه رئیس جمهوری باز کرده است.

پیشتر، گروهی از وکلا به سرویس ویژه تحقیق بیانیه‌ای نوشته و گفته بودند که سرکیسیان در ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ شخص انگلیسی بوده است. وی در دوم مارس ۲۰۱۸ رئیس جمهور شد یعنی اینکه آن زمان یکی از ملزومات اصلی برای کاندیدا شدن به عنوان رئیس دولت را که نداشتن شهروندی دو تابعیتی است،‌ نقض کرده است.

این وکلا گفتند: سرکیسیان تنها زمانی می‌توانست رئیس دولت باشد که شهروندی انگلیسی‌اش تا اول مارس ۲۰۱۲ منتقضی می‌شد.

پیش از ۲۰۱۸، سرکیسیان سفیر ارمنستان در انگلیس بود. برخی از اعضای خانواده‌اش هنوز در این کشور هستند

 

نظر شما