المپیک توکیو حتی در وضعیت اضطراری هم برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۹:۵۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۲۰۹۶
معاون کمیته بین‌المللی المپیک گفت که بازیهای المپیک تابستانی ژاپن حتی اگر توکیو هم در وضعیت اضطراری باشد ،برگزار خواهد شد.

به گزارش برنا، «جان کوتز» روز شنبه در یک نشست مطبوعاتی آنلاین در پاسخ به این سووال که آیا می توان بازی های توکیو را تحت شرایط اضطراری برگزار کرد، با استناد به توصیه های سازمان جهانی بهداشت و دولت ژاپن درباره اقدامات ضد ویروس گفت: "پاسخ کاملا مثبت است. با موفقیت "اخیراً رویدادهای آزمایشی، بازی های المپیک نیز برگزار می شود.

۹ استان ژاپن از جمله توکیو در حال حاضر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در وضعیت اضطراری قرار گرفته اند.

سیکو هاشیمیتو، مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های توکیو نیز در این نشست گفت: در طول بازی ها، روزانه ۲۳۰ پزشک و ۳۱۰ پرستار مورد نیاز خواهد بود این در حالی است که حدود ۸۰ درصد از کارمندان پزشکی در برابر کرونا ایمن شده اند.

همزمان اعلام شد دولت ژاپن در حال بررسی لزوم تمدید وضعیت اضطراری برای مقابله با کرونا بعد از موعد مقرر در ۱۰ خرداد است وضعیت اضطراری اکنون در ۹ استان از جمله توکیو و اوساکا تا ۹ خرداد برقرار است اما احتمال می رود این تاریخ تمدید شود.

پیش از این «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و «یوشیهیده سوگا»  نخست وزیر ژاپن وعده داده بودند که مسابقات «المپیک توکیو» طبق برنامه و با امنیت برگزار شود.

باخ روز پنجشنبه در یک نشست آنلاین با کمیته تشکیلات المپیک توکیو بار دیگر بر تعهد خود تاکید کرد و گفت: مسابقات المپیک و پارالمپیک را به صورت ایمن برگزار خواهیم کرد.

او افزود که برگزاری ایمن بسیاری از مسابقات ورزشی در سراسر جهان در سال گذشته ثابت می‌کند که بازیهای المپیک در شرایط همه‌گیری «ویروس کرونا» هم می‌تواند با موفقیت برگزار شود.

وی همچنین قول داد که در زمان برگزاری بازی‌های المپیک، دست‌کم ۷۵ درصد از ورزشکاران و اعضای هیاتهای مقیم دهکده المپیک، واکسن کرونا دریافت کنند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو اول مردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

نظر شما