واتس اپ صدای فلسطین را خاموش کرد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۷
واتس اپ صدای فلسطین را خاموش کرد
خبرنگاران فلسطینی اعلام کردند پیام رسان واتس اپ پس از درگیری های اخیر حاکم بر نوار غزه، حساب ده ها خبرنگار فلسطینی را مسدود کرد.

به گزارش برنا،  پس از حمله آشکار اسرائیل علیه دفاتر رسانه‌های بین‌المللی، این بار پیام رسان واتس‌اپ، در اقدام ناقض حقوق دیجیتالی، حساب ده‌ها خبرنگار فلسطینی و همچنین خبرنگاران بین‌المللی مستقر در غزه را مسدود کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این خبرنگاران که در روزهای گذشته به طور خاص در پوشش اخبار حملات اسرائیل به نوار غزه فعالیت می کرده اند تأکید کرده اند که از صبح جمعه دسترسی آنان به واتس اپ محدود شده است.

همچنین دقایقی پس از لازم الاجرا شدن آتش بس بعد از جنگ مرگبار ۱۲ روزه اسرائیل فلسطین، دو روزنامه نگار دفتر خبرگزاری فرانسه پیام هایی به زبان عربی مبنی بر مسدود شدن حساب کاربریشان از واتس اپ دریافت کردند. سایر روزنامه نگاران در قدس شریف، غزه و کرانه باختری نیز از مسدود شدن حساب های کاربریشان خبر دادند.

این در حالی است که روزنامه نگاران در غزه به عنوان بخشی از برنامه خود برای پوشش متعادل درگیری بین اسرائیل و حماس، از طریق واتس‌اپ پیام هایی از سوی سازمان اسلامگرای فلسطینی (حماس) دریافت می کردند.

همچنین یک تیم از کانال خبری الجزیره قطر اعلام کردند پس از شکایت آنها از فیسبوک به عنوان مالک واتس اپ، حساب های کاربریشان مجددا راه اندازی شد.

«تحسین الاستال» معاون جمعیت روزنامه نگاران فلسطینی خاطرنشان کرد که تاکنون حساب «حدود ۱۰۰ روزنامه نگار» در غزه مسدود شده است.

دفتر رسانه ای حکومت محلی غزه تأکید کرد که شماری از خبرنگاران پیام هایی از شبکه واتس اپ دریافت کرده اند که در آن ممنوعیت دسترسی آنها به این برنامه ابلاغ شده است.

جمعیت فعالان رسانه ای فلسطینی این اقدام علیه روزنامه نگاران و فعالان شبکه های اجتماعی «که نقش مهمی در افشاکردن جنایات اسرائیل در حملات اخیر به غزه داشتند» را به شدت محکوم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز