جمهوری آذربایجان از به اسارت گرفتن ۶ نظامی ارمنی خبر داد

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۰:۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۴۷۸۰
واحد مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور با جلوگیری از نفوذ یک گروه از ارتش ارمنستان ، ۶ نفر از آنها را به اسارت گرفته است .

به گزارش برنا، بنا به این  گزارش ، یک گروه تجسس و خرابکاری ارتش ارمنستان ساعت ۳ بامداد امروز (پنجشنبه) تلاش کرد تا  از مرز این  کشور به سوی منطقه مسکونی " یوخاری آیریم " شهرستان کلبجر جمهوری آذربایجان نفوذ کند.

این گزارش افزود :  در نتیجه اقدامات عملیاتی فوری  ۶ تن از نظامیان ارمنی که سعی داشتند مسیر های تجهیز واحد های ارتش جمهوری آذربایجان در مرز را مین گذاری کنند ، تحت محاصره درآمده ، خلع  سلاح و اسیر شدند .

  بر اساس گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  صبح  امروزهمچنین  تجمع تجهیزات نظامی ، از جمله تانک های ، نیروهای نظامی  ارمنستان در نزدیکی مرز مشاهده شده است و در نتیجه اقدامات  انجام گرفته از تردد آنها جلوگیری شد.

  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین از نظارت نیروهای این  کشور بر شرایط عملیاتی در این مسیر مرز مشترک خبر داد .

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گذشته هم در گزارشی نیروهای ارمنستان را به تیراندازی به مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در چند محور مرز مشترک دو کشور متهم کرد.

  جمهوری آذربایجان در نتیجه درگیری های نظامی ۴۴ روزه آغاز شده  در ششم مهر ماه سال گذشته توانست به اشغال نزدیک به ۳۰ ساله سرزمینهای خود به دست نیروهای ارمنستان در قره باغ پایان دهد .

   این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه  جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان  یافت .

 

نظر شما