محموله کمک بهداشتی جمهوری اسلامی وارد هند شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۲۳:۵۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۵۳۳۵
محموله کمک بهداشتی جمهوری اسلامی وارد هند شد
تعداد ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز انفرادی اهدایی آستان قدس رضوی امروز جمعه ۷ خرداد ماه توسط یک فروند هواپیمای شرکت ماهان وارد دهلی شد.

به گزارش برنا، دستگاههای مزبور تولید جمهوری اسلامی ایران بوده و در بالاترین استانداردهای جهانی است.

علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو،  در آیین دریافت کمکهای مزبور گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم قرار داشتن در شدیدترین تحریمهای ظالمانه، خوشبختانه در تولید لوازم پزشکی با فنآوری بالا به مرحله بسیار خوبی رسیده است که امروز شاهد اهدای ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کیفیت فوق العاده به کشور دوست هندوستان هستیم. 

وی افزود: این کمکها توسط آستان قدس رضوی تهیه و اهدا شده است که با مدیریت سفارت جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی مقامات هندی و نظر اهدا کننده محترم به صلیب سرخ هند و نیز چندین بیمارستان و مراکز درمانی مردمی و خیریه درگیر با بیماری کرونا در چند نقطه این کشور تحویل خواهد شد. 

اقدام ایران در اهدای دستگاه اکسیژن ساز به هند در رسانه‌های این کشور از جمله "تایمز او ایندیا"، "هندوستان تایمز" و "دیپلماسی ایندیا" بازتاب گسترده‌ای داشت و کاربران هندی از این اقدام ایران تقدیر کردند. 

علی عباس نقوی در حساب توئیتری خود نوشت: من از کار عالی ایران تشکر می‌کنم. 

موج سهمگین کرونا در هند این کشور را با کمبود شدید اکسیژن مواجه ساخته و نیاز این هند به دستگاه‌های اکسیژن ساز را افزایش داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز