پیروزی‌های پی در پی انصارالله یمن در جنوب عربستان

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۰:۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۵۸۱۶
جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ۱۵۰ کیلومتر مربع و ده ها موضع نظامی را در جنوب غرب عربستان به کنترل خود درآورده و تعداد زیادی از نظامیان سعودی و مزدوران آنها را به هلاکت رسانده است.

به گزارش برنا؛ خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه به نقل از «واحد رسانه ای جنگ» وابسته به جنبش انصار الله گزارش داد: ارتش و کمیته های مردمی با انجام عملیاتی گسترده در محور جیزان عربستان توانستند بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند و ۴۰ موضع را به کنترل خود در آورند و  شماری از نیروهای ارتش عربستان و مزدوران سودانی و مزدوران دولتی (دولت مستعفی) را به هلاکت برسانند.

واحد رسانه ای افزود: این عملیات به کشته و زخمی شدن و نیز اسارت بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای ارتش عربستان و مزدوران سودانی و منافقین (نیروهای دولت مستعفی) انجامید. در این عملیات شماری جنگ افزار و زرهپوش دشمن نیز منهدم و بیش از ۶۰ دستگاه خودرو نظامی به آتش کشیده شد.

یک منبع نظامی به تلویزیون المسیره وابسته به جنبش انصار الله گفت: این عملیات در منطقه «الخوبه –وادی جاره» و از سه محور اصلی انجام شد و مواضع ارتش عربستان را در کوه «ام بی سی» ، تپه های الفخیذه، البیضا، المقبوره، العمود و تویلق و شرق قایم صیاب هدف قرار داد.

وی افزود: این عملیات به کشته و زخمی شدن بیش از ۸۰  تن از افسران و سربازان ارتش عربستان و مزدوران سودانی و خیانتکاران (نیروهای دولت مستعفی) و نیز اسارت ده ها تن از نیروهای دشمن از جمله چند نیروی سعودی و سودانی انجامید.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز