نتانیاهو عصبانی‌تر همیشه/ نگرانی از حذف، نخست‌وزیر جنایتکار را به تکاپو انداخت

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۲۳:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۶۴۱۲
نتانیاهو عصبانی‌تر همیشه/ نگرانی از حذف، نخست‌وزیر جنایتکار را به تکاپو انداخت
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب نسبت به تلاش برخی احزاب برای حذف وی از مقام نخست وزیری واکنش نشان داد.

به گزارش برنا؛ از الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در سخنانی مطبوعاتی افزود: نفتالی بنت از همه تعهدات خود سرباز زد و به سرعت به دامن دولت چپ‌گرا رفت تا نخست وزیر بعدی شود.

وی افزود: بنت با سخن گفتن از اختلافات، دودستگی و نفرت‌پراکنی همه را گول زد و از همه وعده‌های خود عقب نشست.

نتانیاهو اضافه کرد: بنت نمی‌خواهد کار به انتخابات پنجم کشیده شود، زیرا می‌داند که حزب متبوعش آرای لازم برای ورود به کنست را کسب نخواهد کرد.

 وی گفت:دولت چپ‌گرا خطری برای آینده "اسرائیل" است، تصور کنید اگر دولتی چپ‌گرا شکل گیرد، در ایران، غزه و واشنگتن چه اتفاقی خواهد افتاد.

نتانیاهو ادامه داد: نفتالی بنت پیشنهادم برای تشکیل دولت راست‌گرا و چرخشی شدن سمت نخست وزیری بین من، او و گدعون ساعر را نپذیرفت.

وی بازهم تأکید کرد: نباید اجازه تشکیل دولت چپ‌گرا را داد، زیرا چنین دولتی، شکست خورده و تسلیم خواهد شد.

سخنان نتانیاهو دقایقی پس از آن مطرح می‌شود که نفتالی بنت رهبر حزب راستگرای «یمینا» گفت که قصد تشکیل دولت جدید برای کنار زدن نتانیاهو را دارد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: درحال مذاکره برای پیوستن به دولت تغییر هستیم که وظیفه آن پایان دادن به نخست وزیری نتانیاهوست.

بنت افزود: شانس تشکیل دولت راست‌گرا با نتانیاهو صفر است.

به دنبال شکست‌های بنیامین نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی، چند هفته پیش رییس رژیم صهیونیستی،   یائیر لاپید رهبری حزب میانه‌رو «یش عتید» [آینده‌ای وجود دارد] را مامور تشکیل دولت کرد.

مهلت وی برای معرفی کابینه ائتلافی شامگاه چهارشنبه دوم ژوئن (۱۲ خرداد) به پایان می‌رسد.

بنیامین نتانیاهو که در سه پرونده قضایی به فساد، تقلب و سوء استفاده از اعتماد متهم شده، نتوانست نظر مثبت شمار نماینده‌های لازم در کنست را برای تشکیل دولت به خود جلب کند.

شبکه ۱۲ اسرائیل روز شنبه گزارش داده بود که بنت با لاپید به این توافق رسیده که بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شود.

پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲۰ کرسی دارد و ائتلاف حزبی که بتواند ۶۱ کرسی را بدست آورد، شانس نخست تشکیل کابینه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز