کارشناس سازمان جهانی بهداشت:

اطلاعات مربوط به مبدا شیوع کرونا را به اشتراک بگذارید

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۱:۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۶۶۰۴
یک کارشناس سلامت مرتبط با سازمان جهانی بهداشت از آمریکا خواست اطلاعات مربوط به مبدا شیوع ویروس کرونا را با این سازمان و جامعه علمی به اشتراک بگذارد.

به گزارش برنا، هفته گذشته روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که سه تن از کارکنان آزمایشگاهی در شهر ووهان چین نوامبر ۲۰۱۹ با علائمی شبیه به کووید – ۱۹ روانه بیمارستان شدند.

مقام های اطلاعاتی آمریکا پی از آن  تاکید کردند که نمی دانستند ویروس چطور در وهله اول انتقال می یابد، اما دو فرضیه را مطرح کردند مبنی بر اینکه یا طبیعتا از تماس انسان با حیوانات آلوده پدیدار می شود و یا ناشی از یک اتفاق آزمایشگاهی است.  

دال فیشر رئیس شبکه جهانی هشدار و پاسخ به شیوع گفت که این فرضیه که ویروس از آزمایشگاه نشات گرفته، از روی میز برداشته نشده، اما همچنان بدون اثبات مانده است.

وی که با سازمان جهانی بهداشت همکاری دارد، از آمریکا خواست هر گونه اطلاعاتی در این زمینه را با سایرین در میان گذارد. وی تاکید کرد که روزنامه وال استریت ژورنال واقعا روشی مناسب برای اشتراک علم نیست.

در همین حال، تحقیقات کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پیشتر در سال جاری حاکی از آن بود که آغاز همه گیری ناشی از یک اتفاق آزمایشگاهی، بسیار بعید است.

اجماع گسترده در میان کارشناسان علمی نشان می دهد که کووید – ۱۹ از یک میزبان حیوانی در قالب رویدادی طبیعی به انسان انتقال یافته است.

با این حال، برخی کارشناسان خواستار بررسی بیشتر فرضیه نشت آزمایشگاهی شده اند.

فیشر با اشاره به بازدید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از آزمایشگاه ووهان در سال جاری گفت: معتقدیم که همه کارکنان آزمایشگاه تست های سرولوژی را انجام داده و همه تست های آنتی بادی منفی بوده و این بخشی از دلیل چرایی کم اهمیت جلوه دادن این خطر بوده است.

در همین حال، تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه اعتقاد ندارد گزارش اولیه کافی باشد، خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه شد. وی همچنین تاکید کرد که همه فرضیه های مطرح در مورد منشا ویروس که باعث شیوع بیماری کووید – ۱۹ شده، روی میز است.

در این میان، ندیم زهاوی وزیر مسئول واکسیناسیون در انگلیس گفت که سازمان جهانی بهداشت باید اجازه تحقیقات کامل درمورد منشا این همه گیری را داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون بیش از ۱۷۱ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس مبتلا شده اند. در این مدت، بیش از ۳ میلیون نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته و بیش از ۱۵۳ میلیون نفر بهبود یافته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز