نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

سهم ایران از واردات ۳ میلیارد دلار است/ قاچاقچی واقعی کسانی هستند که در پس پرده قرار دارند

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۷:۴۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۶۸۸۴
سهم ایران از واردات ۳ میلیارد دلار است/ قاچاقچی واقعی کسانی هستند که در پس پرده قرار دارند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در آفریقا، آمریکا، آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و منطقه اوراسیا و پیرامون ما در ۱۵ کشور همسایه وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال ۹۸، ۱۵ کشور اطراف ما هزار و ۱۴۳ میلیارد دلار واردات داشتند و سهم ایران تنها ۳ میلیارد دلار یعنی ۲ درصد بود.

به گزارش برنا، علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با هم ریشه فساد، بوروکراسی غلط، مفسده‌ها و فاسدان اقتصادی را ریشه کن کنیم و به فضل الهی قله افتخار پیش روی ملت ایران قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم سال اول تغییر را کاملاً ملموس خواهند دید، افزود: مردم مرتفع شدن سیاست‌های متغیر آسیب زننده و بی‌ارادگی‌ها در جهت تنظیم بازار و بی‌دقتی‌ها در جهت منافع‌شان خواهند دید.

وی ادامه داد: نباید در شهر به‌دنبال قاچاقچی بگردیم و کولبران را قاچاقچی بنامیم. قاچاقچی واقعی کسانی هستند که در پس پرده قرار دارند، بر قدرت‌ تکیه زده‌اند و بر جان، مال و حیثیت مردم مسلط هستند و برای او ارزش قائل نیستند.

زاکانی درباره تولید داخل و صادرات هم گفت: هر موضوعی که در حوزه اقتصاد و مدیریت و مسائل مختلف مقابل تولید برای بخش اقتصاد و سایر بخش‌ها قرار گیرد باید مانع‌زدایی شود و هر آن چیزی که به درد رونق این بخش می‌خورد باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از دقت‌های لازم من در بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ دیپلماسی خارجی، برای ایجاد زمینه فهم بازارهای مختلف در عرصه جهان و نیازهای آنها و انعکاس و تطبیق آن با مزیت‌های قطعی داخل کشور برای تولید و صادرات است.

وی افزود: متاسفانه دستگاه خارجی ما تاکنون برای خود مسوولیتی در قبال این موضوع نپذیرفته است. ما تا امروز فقط در افغانستان و عراق رایزن اقتصادی فعال داشتیم. گرچه در ایام اخیر دو رایزن دیگر هم اضافه شدند اما این کافی نیست.

زاکانی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در آفریقا، آمریکا، آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و منطقه اوراسیا و پیرامون ما در ۱۵ کشور همسایه وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال ۹۸، ۱۵ کشور اطراف ما هزار و ۱۴۳ میلیارد دلار واردات داشتند و سهم ایران تنها ۳ میلیارد دلار یعنی ۲ درصد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز