نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

سرمایه‌گذاری از سال ٨٢ تکان نخورده است/ تا به حال سیاست به اقتصاد حاکم بوده است

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۷:۴۳:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۶۸۸۶
سرمایه‌گذاری از سال ٨٢ تکان نخورده است/ تا به حال سیاست به اقتصاد حاکم بوده است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا به حال سیاست به اقتصاد حاکم بوده و حالا اقتصاد باید به سیاست حاکم باشد.

به گزارش برنا، عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر دوشنبه در برنامه شمارش معکوس رادیو ایران با اشاره به تاثیرات سه متغیر کلان رشد اقتصادی، تورم و بیکاری اظهار کرد: میانگین رشد اقتصادی در این مدت ٣ درصد بوده است. سرمایه‌گذاری از سال ٨٢ تکان نخورده و زمانی که سرمایه گذاری رشد نکند اقتصاد رشد نمی‌کند. از همین مقطع روند رشد محدود شد و آثارش را روی بقیه برنامه‌ها گذاشت و اقتصاد پیش بینی ناپذیر شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در این مدت میانگین تورم ٢٠ درصد و نرخ بیکاری بالای ١٠ درصد بوده است است و ما نمی‌توانیم این روند را ادامه دهیم. 

 وی با اشاره به تجارب خود در حوزه‌های اقتصادی گفت: تا به حال سیاست به اقتصاد حاکم بوده و حالا اقتصاد باید به سیاست حاکم باشد.

 همتی مهمترین برنامه خود را کنترل نقدینگی عنوان کرد و با بیان اینکه این موضوع بر عهده دولت است، گفت: بسیاری از نیازهای مالی را دولت از بانک مرکزی برمی‌دارد و من نمی‌توانستم جلو این موضوع را بگیرم و توان بیشتری می‌خواهم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی ٣ دهه تورم ٢٠ درصد رشد کرده یعنی ما مشکل زیرساختی داریم و حتی تا ۴ دهه نیز این مشکل بوده و راه مهار تورم از دولت است و در کشور ما بانک مرکزی استقلال لازم را ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز