سازمان جهانی بهداشت خواستار توافق جهانی بر دستیابی به واکسن کرونا شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۲۲:۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۶۹۳۳
سازمان جهانی بهداشت خواستار توافق جهانی بر دستیابی به واکسن کرونا شد
تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه با اعلام اینکه تاکنون ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، اعلام کرد برای پایان دادن به این همه گیری جهانی، توافق گسترده جهانی جهت دستیابی عادلانه به واکسن ضروری است.

به گزارش برنا، به نقل از تارنمای "سازمان ملل"، رئیس سازمان جهانی بهداشت در مراسم پایانی مجمع سالانه این سازمان گفت: خطر کرونا همچنان وجود دارد. اگرچه موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در سطح جهانی در حال کاهش است، "راه نجات" از طریق اقدامات بهداشتی "متناسب و سازگار" در ترکیب با واکسیناسیون عادلانه است. 
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از همه کشورهای عضو خواست تا حداقل ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تا پایان ماه سپتامبر و حداقل ۳۰ درصد را تا پایان سال واکسینه کنند. اگر کشورها داده‌ها، فرمول‌ها، تکنولوژی‌ها و منابع را با طرح کوواکس سازمان جهانی بهداشت به اشتراک بگذارند ما می‌توانیم جان بسیاری از افراد را نجات دهیم. 
وی افزود: در نهایت، سریعترین راه برای پایان دادن به این همه گیری افزایش چشمگیر تولید جهانی واکسن‌ها، آزمایشات، درمان‌ها و سایر تجهیزات پزشکی و اطمینان از دسترسی عادلانه به امکانات است. هدف ما "اقدام سریع تا سپتامبر" به این معنی است که باید حداقل ۲۵۰ میلیون نفر را در کشورهای با درآمد کم و متوسط از جمله همه کارمندان بهداشت و گروههای در معرض خطر به عنوان اولویت اول، واکسینه کنیم. 
تدروس تأکید کرد که سازمان جهانی بهداشت به کمک مالی بیشتری برای پشتیبانی فنی و راهنمایی هابه کشورها نیاز دارد. یک توافق سراسری، هشدارهای اولیه در مورد تهدیدات احتمالی بهداشت جهانی را بهبود می‌بخشد، ذخیره‌سازی و تولید منابع برای مقابله با بیماری‌های همه گیر را گسترش می‌دهد، دسترسی عادلانه به واکسن‌ها، آزمایش‌ها و درمان‌ها را فراهم می‌کند و یک نیروی کار اضطراری برای رسیدگی به موارد اضطراری ایجاد می‌کند. 

 

نظر شما