مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با حضور هیات ایرانی از هفته جاری

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۰:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۶۹۵۳
مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با حضور هیات ایرانی از هفته جاری
مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با موضوع اصلی «تأثیر همه گیری ویروس کرونا در اقتصاد جهان» با حضور دهها مقام اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان و همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از ۲ تا ۵ ژوئن ( ۱۲ تا ۱۵ خرداد) برگزار می شود.

به گزارش برنا؛ دیمیتری بیریچفسکی مدیر دپارتمان همکاری اقتصادی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفت: از میان میهمانان اصلی ، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و سباستین کورز صدراعظم اتریش در جلسه عمومی به صورت آنلاین سخنرانی خواهند کرد.

وی گفت: انتظار می رود تعدادی مهمان برجسته نظیر معاون رئیس جمهور ونزوئلا، هفت معاون نخست وزیر (جمهوری آذربایجان، قطر، مقدونیه شمالی، اسلواکی، اسلوونی، سومالی و ترکمنستان)   و پنج وزیر خارجه کشورهای  بحرین، مجارستان، مغولستان، نیجریه و اسلواکی  در این رویداد بزرگ حضور یابند.

همچنین، بیش از ۲۰ وزیر صنعت، چند رئیس و معاون پارلمان و تعدادی از سازمان های بین المللی در  مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ(SPIEF)  شرکت خواهند کرد.

وی تصریج کرد: «دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی، در این مجمع بصورت آنلاین صحبت خواهد کرد.

بیریچفسکی گفت، در مجموع، این رویداد حدود ۵ هزار نفر را با در نظر گرفتن شرایط اپیدمیولوژیک (همه گیری) گرد هم خواهد آورد.

سال گذشته این همایش بزرگ اقتصادی به خاطر شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز به دعوت روس در دو دوره گذشته در این همایش شرکت و در همایش رسانه‌های جهان سخنرانی داشت.  

هر ساله یک هیات اقتصادی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این مجمع اقتصادی حضور داشت. امسال رضا اردکانیان امسال وزیر نیرو به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این همایش شرکت می کند.

اردکانیان علاوه بر دیدار با همتای روس خود با برخی از مقامات روسیه و دیگر کشورها نیز دیدار خواهد داشت.

همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ بزرگترین همایش اقتصادی روسیه است که در سالهای اخیر تا ۱۵ هزار نفر در آن شرکت کرده اند.

در چارچوب این همایش، دهها قرارداد و موافقت نامه همکاری به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار امضا شده است.

نظر شما