انتقاد از اظهارات برخی کاندیداها و تطهیر کردن اقدامات ترامپ

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۱:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۷۱۰۵
انتقاد از اظهارات برخی کاندیداها و تطهیر کردن اقدامات ترامپ
اخیرا سه تن از کاندیداهای محترم اظهاراتی را درباره مشکلات تورم، ‌ارز و بورس بیان کرده و اتهاماتی را درباره رشد پایین اقتصادی متوجه دولت کرده اند که متاسفانه باز هم به تطهیر دولت آمریکا واقدامات ترامپ پرداخته‌اند.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متاسفانه کاندیداهای محترم به سیاق گذشته،‌ حتی در تبلیغات انتخابتی خود حاضر نیستند به نقش تحریم و جنگ اقتصادی بر زندگی مردم و اقتصاد کشور اشاره کننند و متاسفانه باز هم به تطهیر دولت آمریکا واقدامات ترامپ پرداخته‌اند. 

حتی ابتدایی‌ترین کارشناسان اقتصادی می‌دانند زمانی که کشور با تحریم مواجه شد ‌و اف‌ای‌تی‌اف و آثار تحریم‌ها، فروش نفت را با مشکل مواجه کرد؛ کشور با کبود شدید ارز مواجه شد  اما این آقایان ترجیح‌ می‌دهند واقعیت به این وضوح را ندیده بگیرند.

در تمام این مدتی که تحریم‌ها علیه ایران اجرا می‌شده، تمام تلاش دولت، پایین آوردن قیمت ارز بوده و این روزها هم که دولت به دنبال منطقی کردن قیمت ارز است، بازهم  آنانی که نگران رفع تحریم هستند،‌  همچنان به ایجاد موانع روانی مشغول هستند.

همچنین در مورد تورم فعلی ، هیچ اشاره نمی‌کنند که بعد از تحریم ایران که نظیرش در تاریح جهان دیده نمی‌شود، آمریکایی‌ها انتنظار فروپاشی اقتصادی ایران را داشتند و این تورمی که امروز وجوود دارد،  در صورت عدم تلاشهای دولت، قطعا می‌توانست باعث تحقق خواسته آمریکایی بشود اما به خاطر اقدامات دولت و مقاومت ملت ایران، ترامپ به آرزوی خود نرسید.

جهت اطلاع آقایانی که این اتهام‌ها را علیه دولت مطرح می‌کنند باید یادآوری کرد که  این دولت از سال ۹۲ تا ۹۷ متوسط رشد بالای ۱۲ درصد در صنعت را داشت؛ همچنین نرخ تورم یک رقمی بود و بازار ارز، ثبات داشت. این کاندیداهای محترم پاسخ بدهند که آیا دولت فرقی کرده است که آن موقع، آن وضعیت اقتصادی را داشتیم و امروز به گونه‌ای دیگر است؟ قطعا وجدان‌های منصف اذعان دارند که تحمیل‌شرایط خارجی در قالب تحریم‌ها باعث به وجود آمدن وضعیت کنونی در زمینه اقتصاد شده است. 

از افتخارات دولت است که در شرایطی که شرح داده شد، کمترین اتکا به نفت در این دولت محقق شد و در زمانی که حتی صادرات نفت به صفر نزدیک شد و ما فقط حدود ۳۲ هزار دلار صادارت نفتی داشتیم؛‌ توانستیم کشور را در سخت‌ترین شرایط اداره کنیم بدون آنکه پرداخت حقوق بازنشستگان و کارمندان برای یک روز به تعویق بیفتد.

بهتر است این آقایان درباره چگونگی حل مشکلات موجود آنهم با وجود تحریم‌ها و همچنین بودن ایران در لیست سیاه اف‌ای تی اف ، برنامه بدهند و بگویند که در این شرایط چه کاری می توانند انجام بدهند.

همچنین کاندیداها اکثرا پیشنهاد هزینه ای برای افزایش مخارج دولت دارند در حالیکه کوچکترین توجهی به منابع درآمدی دولت ندارند و معلوم نیست ابن افزایش یارانه ها ومخارج قرار است از کدام محل تحقق یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز