وزیر دفاع:

واردات انواع ذخیره سازهای پیشرفته نزدیک به صفر شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۹:۲۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۷۵۸۰
واردات انواع ذخیره سازهای پیشرفته نزدیک به صفر شد
وزیر دفاع گفت: حرکت و مسیری که سازمان توان طی کرده است به گونه ای بوده است که نیاز خارجی بخش های نظامی و غیر نظامی کشور به تأمین انرژی و انواع ذخیره سازهای پیشرفته را نزدیک به صفر کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین افتتاح خطوط تولید باتری های نظاهی و باتری های فوق سنگین در سازمان «توان» وزارت دفاع که با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد گفت: امروز در افتتاح های صورت گرفته و همچنین در بازدید از نمایشگاه 10 ساله دستاوردهای سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع،  شاهد پیشرفت های ارزنده و قابل تقدیری بودیم.

وی افزود: با افتتاح این طرح های راهبردی،  خانواده ذخیره ساز های مورد نیاز سامانه های دفاعی کشور در سازمان توسعه منابع انرژی به صورت کاملا بومی تولید می شود.

امیر حاتمی تصریح کرد:  محصولات تولیدی وزارت دفاع و خطوط افتتاح شده برای تمامی سامانه‌های دفاعی ازجمله انواع هواپیماها، بالگردها، شناورهای سطحی و زیرسطحی و مهمات هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر دفاع گفت: افتتاح این خطوط گام مهمی در خودکفایی نیروهای مسلح و جلوه ای از خودباوری نیروهای جوان و محقق صنعت دفاعی به شمار می آید و ظرفیت اطمینان بخشی برای تامین انرژی سامانه ها و سیستم سلاح های جدید نیروهای مسلح ایجاد می شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه سازمان توان در یک برنامه 4 ساله توانسته است تمامی اهداف تدوین شده در این مدت را به خوبی اجرا نماید گفت: این سازمان  همچنین نقش خود را در ارتقای قدرت رزم نیروهای مسلح به درستی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه نوع مأموریت سازمان توان به گونه ای است که بسیاری از تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین بخش های غیر دفاعی کشور را متاثر از عمکلرد خود می کند تصریح کرد: سازمان توسعه منابع انرژی همواره باید همپای توسعه بخش های دفاعی و غیر دفاعی خود را بروز و  از بهترین فناوری و تکنولوژی ها در ساخت محصولات خود بهره ببرد.

وزیر دفاع ادامه داد:  بحمدالله حرکت و مسیری که در  این سال ها سازمان توان طی کرده است به گونه ای بوده است که نیاز  به واردات بخش های نظامی و غیر نظامی کشور به تأمین انرژی و انواع ذخیره سازهای پیشرفته را نزدیک به صفر  کرده است و این موضوع علاوه بر اشتغال مولد، میزان قابل توجهی صرفه جویی ارزی نیز به همراه داشته است.

امیر حاتمی با بیان اینکه سازمان توان طی این سال ها به معنای واقعی کلمه یک سازمان پرتلاش، مبتکرو خلاق بوده است گفت: در تمام بازدید هایی که هر بار از این مجموعه داشتیم، پیشرفت ها و دستاوردهای جدیدی  را در حوزه انرژی شاهد بودیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه همه سازمان های وزارت دفاع به نوعی با سازمان توسعه منابع انرژی ارتباط، هماهنگی و تعامل دارند گفت: تلاش کردیم «حمایت» و «جامعیت» را در بدنه صنایع تولیدی وزارت دفاع نهادینه و با جدیت پیگیری نماییم.

امیر  حاتمی با بیان اینکه از نگاه بخشی عبور کردیم و سعی کردیم تمامی برنامه های وزارت دفاع را به طور جامع ببینیم افزود: بسیاری از پروژه ها و اقداماتی که در صنایع وابسته به وزارت دفاع تدوین و وارد فاز طراحی و تولید می شود نیازمند همکاری سایر سازمان های درونی و بیرونی است و بر این اساس اجرای درست مأموریت هر سازمان بر اساس جدول زمانبدی از اهمیت فوق العاده ای در پیشبرد اهداف و به بار نشستن پروژه ها برخوردار است.

وزیر دفاع  با بیان اینکه در مجموعه وزارت دفاع تأکید بر «استمرار» داریم گفت: ما هیچگاه متوقف نشدیم و همواره برای دستیابی به اهداف بالاتر و دوردست، برنامه ریزی و چشم انداز جدیدی را ترسیم کردیم.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز