رییسی:

از کودکی ارتباط من با فقر شنیدنی نبوده بلکه چشیدنی بود

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۲:۳۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۸۰۶۴
از کودکی ارتباط من با فقر شنیدنی نبوده بلکه چشیدنی بود
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: کودکی ارتباط من با فقر شنیدنی نبوده بلکه چشیدنی است همچنین در طول مدت مسئولیتم رابطه صمیمانه‌ای با مردم داشته‌ام و هیچ زمانی ارتباط خود را با مردم قطع نکرده‌ام.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام رییسی چهارشنبه شب در برنامه «بدون تعارف» ویژه برنامه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من ویلا، حساب خارج از کشور و سهام ندارم و تنها حساب بانکی که دارم، حسابی است که حقوق دریافت می کنم.

 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه چقدر نسبت به سنگینی بار ریاست جمهوری مطلع هستید، اظهار کرد: ورود من به عرصه انتخابات سه نکته اساسی داشت؛ نکته اول دعوت اقشار مختلف برای حضورم بود و عدم اجابت این دعوت بسیار سخت بود. نکته دوم دیدن وضع مردم بود زیرا وضعیت گرانی، بیکاری و مسکن خوب نیست و حتما باید تغییر کند.

 

رییسی اضافه کرد: نکته سوم این است که ریشه فساد در دستگاه‌های اجرایی باید خشکانده شود و سازو کارها و بسترهای فسادزا را باید اصلاح کرد و در این صورت پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برای همه مشکلات برنامه دارید؟ گفت: با اندیشکده‌های مختلف مشورت کرده‌ام همچنین با تجربیاتی که در جلسات شورای عالی و جلسات تخصصی دارم، برای همه مشکلات و مسائل به ویژه مشکلات عمده و کلیدی برنامه داریم. 

 

رییسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چقدر اختیارات رییس جمهوری را کافی می‌ دانید؟ افزود: (اگر) هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری یک بار قانون اساسی را مطالعه کند (می بیند) که رییس جمهوری اختیار کافی برای انجام وظیفه دارد و ممکن است موانع بسیاری پیش‌ رو باشد اما نباید این موانع را به رسمیت شناخت و کار باید انجام شود.

 

وی اضافه کرد: داد مردم درآمده است؛ جوانان بسیاری بیکار هستند به طوری که اکنون بیش از ۴۰ درصد از افراد تحصیلکرده بیکار هستند همچنین سفره مردم کوچک و قدرت خرید از مردم سلب شده است؛ چطور می‌توان در این شریط صبر کرد.

 

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر شرایط زندگی مردم را لمس کرده‌اید؟ اظهار کرد: از کودکی ارتباط من با فقر شنیدنی نبوده بلکه چشیدنی است همچنین در طول مدت مسئولیتم رابطه صمیمانه‌ای با مردم داشته‌ام و هیچ زمانی ارتباط خود را با مردم قطع نکرده‌ام.

 

رییسی درباره اینکه آیا شما به وعده ها اعتماد می‌کردید؟ افزود: اگر وعده‌ها همراه با کارنامه باشد قابل اعتماد است. من تلاش می‌کنم وعده‌هایی که می‌دهم عملیاتی و اجرا شود.

 

وی درباره اینکه چقدر از مشکلات امروز را ناشی از تحریم‌ها می‌دانید؟ گفت: درصد بسیاری از مشکلات روزمره مردم مانند گرانی مرغ و تخم مرغ هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و مردم هم در این قضیه، قضاوت منصفانه دارند و برخی از مسائل را درک می کنند که از سر تحریم‌ها است و بسیاری از مسائل را ناشی از تحریم‌ها نمی‌دانند.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره اعضای کابینه به ویژه تیم اقتصادی دولت خود گفت: من در ذهنم افرادی هستند اما در مجموع معتقدم تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد.

 

رییسی درباره اینکه اگر در این انتخابات رأی نیاورد چقدر از قانون تمکین خواهد کرد؟ افزود: ملاک رأی مردم است و اگر به من تعلق گیرد، حتما شبانه روز آنچه از دستم برآید، انجام خواهم داد اما در صورتی که به هر دلیلی رأی مردم را نداشته باشم حتما نسبت به رأی مردم وفادار خواهم بود و همه توان خود را خواهم گذاشت تا آن شخصی که رأی مردم را دارد در این عرصه توفیق یابد.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی معتقدند شما سابقه اجرایی نداشته‌اید اظهار کرد: من در سیستم قضایی مسئولیت اداری داشتم. امروز کار مدیریت در دستگاه قضایی ارتباط با همه شئون دارد و رئیس قوه قضاییه عضو بسیاری از شوراهای عالی است.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فرزندان خود افزود: دو فرزند دارم که داخل کشور هستند. یکی از آنها دارای دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران و دیگری لیسانس فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس علوم قرآنی و حدیث است.

 

رییسی خاطرنشان کرد: معتقدم مسئول جمهوری اسلامی باید شفافیت داشته باشد و نسبت به خود نیز این شفافیت را عمل کردم.

 

وی خاطرنشان کرد: من ویلا، حساب خارج از کشور و سهام ندارم و تنها حساب بانکی که دارم، حسابی است که حقوق دریافت می کنم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به «بی تعارف‌ترین جمله به مردم» گفت: اکنون مسئولیت مهمی را برعهده دارم اما خواست و دعوت مردم و دیدن فقر، تبعیض و زمینه های فساد و تولید پرونده‌های فساد مرا به دستگاه اجرایی کشاند تا بتوانم هم دعوت مردم را لبیک بگویم و هم از تجربیاتم برای گره گشایی از کار مردم اقدام کنم.

 

وی خطاب به جوانان افزود: جوانان هم در رأی دادن و هم در دولت بسیار نقش آفرین خواهید بود و انتظار دارم ضمن مشارکت فعال در انتخابات، آماده کار مجاهدانه در جهت اعتلای کشور و حل مشکلات کشور باشند.

نظر شما