زاکانی:

چهار رویکرد تحولی را دنبال می‌کنم

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۲:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۸۰۶۷
چهار رویکرد تحولی را دنبال می‌کنم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمینه‌سازی برای تحقق جهش تولید را از اهداف خود عنوان کردو گفت: اساس کار این است و در این زمینه برای ۹ پیشران تولید در کشور هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش برنا، علیرضا زاکانی در گفت و گو با رادیو جوان با اشاره به حضورخود در دفاع مقدس گفت: بنده در دفاع مقدس ۶۲ ماه توفیق خدمت داشتم. در مقطعی به عنوان قائم مقام اطلاعات و عملیات لشگر ۲۷ و فرمانده محور این لشگر بودم و بعد از دفاع مقدس هم به دانشگاه آمدم. در ادامه مسئول «بسیج دانشجویی» بعنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور با ۲۲۰۰ شعبه بودم. هم‌زمان تحصیلات پزشکی‌ام که در دانشگاه علوم پزشکی تهران تمام شد، دوره تخصصم شروع شد، از سال ۸۳ به بعد هم به عنوان هیئت علمی در دانشگاه مشغولم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سوابق تقنینی خود اظهار کرد: در سال ۸۲ در انتخابات مجلس هفتم موفق شدم به مجلس بیایم. در این دوله هم هیئت رئیسه مجلس و هم رئیس کمیسیون آموزش بودم و دو سال نیم هم نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ بودم. بزرگ‌ترین کار تحقیق و تفحص در طول تاریخ مجلس را با ۱۵۰۰ نفر در کل کشور انجام دادم که از آن ۴۳ جلد گزارش درآمد.

 

رئیس کمیسیون برجام در مجلس نهم بودم

 

زاکانی گفت: الان مسئول مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هستم، مسئول مجمع اندیشکده‌های عالی بسیج بودم با ۲۱ اندیشکده دو سال و نیم بودم. رئیس کمیسیون برجام در مجلس نهم بودم. بزرگ‌ترین حزب کشور را با ۳۱۷ شعبه در کشور که ۲۷۶ شعبه آن مجوز مجوز رسمی از وزارت کشور داشت ، راه‌اندازی کردم. علاوه بر این در دو سه نوبت مسئولیت کل جریان اجرایی انقلاب را در کشور داشتم.

 

وی خاطرنشان کرد: ۵۵ سال دارم .سال ۶۸ ازدواج کرده و سه دختر دارم. فرزند اولم متولد ۱۳۷۱ با تحصیلات فوق لیسانس است که در قم زندگی می‌کند. فرزند دوم ۱۳۷۲ فوق لیسانس مهندس و در تهران زندگی می‌کند.فرزند سوم ۱۳۷۵ در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس جزو نخبگان دانشگاه تهران است رشته روانشناسی در تهران زندگی می‌کند. خانه ۹۸ متری دارم و خودرو ندارم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که برنامه دولت شما در جهت توزیع متوازن ثروت و امکانات در کشور چیست، گفت: بنده چهار رویکرد تحولی را دنبال می‌کنم که رویکرد اول به فوریت ناظر به اقتصاد و مدیریت، رویکرد دوم تحول در حوزه فرهنگ و اجتماع، رویکرد سوم در حوزه سیاست و امنیت و رویکرد چهارم در سیاست خارجی است.

 

زاکانی گفت: در رویکرد اول که بحث اقتصاد است همه تلاش بنده بر این است که پیرامون تولید تلاش خودم را ناظر به ایجاد زمینه‌های جهش تولید فراهم کنم. اساس کار این است که ۹ پیشران تولید در کشور را هدف‌گذاری کرده‌ایم از جمله مثلاً صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یا صنایع دریایی، ۹ پیشران است و ما به ازای آن، خوشه‌های مرتبط را در شغل‌های پایین‌دستی آن پیگیری می‌کنیم.

 

وی افزود: به دنبال این هستیم که بتوانیم خلق ثروتی را به عنوان یک قابلیت و قدرت برای کشور به ارمغان بیاوریم و ما به ازای این قابلیت و قدرتی که در حوزه تولید و خلق ثروت صورت می‌گیرد و همین جا هم باید با مفاسد اقتصادی و بروکراسی اداری مبارزه سرسختی شود. چون اقتصاد ما دولتی است و این پیوستگی نمی‌گذارد مردم آن مسیر درست را دنبال کنند.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هم بایدراه درست انتخاب شود و هم مانع‌زدایی شود و باید امکانی را فراهم کنیم که این خلق ثروت به حوزه دوم بیاید که حوزه تحولی فرهنگ و اجتماع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز