اظهارات جدید آمریکا درخصوص مذاکرات وین

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۰۲:۲۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۸۰۹۰
اظهارات جدید آمریکا درخصوص مذاکرات وین
وزارت امور خارجه امریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که گفتگوهای هسته های وین برای بازگشت به توافق برجام با سرعت مناسب ادامه خواهد یافت.

به گزارش برنا، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با اشاره به اتمام پنجمین دور از گفتگوهای هسته ای انجام شده در وین گفت: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین است، او خیلی زود به واشنگتن برمی گردد. گفتگوها ادامه دارد و آنها برای رسیدگی به موضوعاتی است که در حال حاضر روی میز است با سرعتی مناسب ادامه خواهند داد. 

پورتر در ادامه افزود: مالی در پایان هفته برای مشاوره به واشنگتن باز خواهد گشت. 

سخنان معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی عنوان می شود که انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا در پایان دور پنجم مذاکرات وین درباره احیای برجام ابراز اطمینان کرد که دور بعدی گفت‌وگوها، توافق نهایی برسر اجرای کامل برجام حاصل خواهد شد.

مورا که ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین را برعهده داشت به خبرنگاران گفت: به عنوان هماهنگ کننده برجام امیدوار بودم که این آخرین دور مذاکرات باشد. اینطور نشد اما ما به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم و اطمینان دارم که دور بعد به توافق می‌رسیم تا آمریکا را دوباره به برجام ملحق و ایران را به اجرای کامل تعهداتش متعهد کنیم.

وی روند احیای برجام را فرآیند پیچیده توصیف کرد که شامل تصمیم‌های سیاسی آمیخته با مسائل فنی است، که به موازات باید مورد توجه قرار گیرد. این دیپلمات اروپایی افزود: اکنون داریم به مرحله‌ای می‌رسیم که باید با اصل مسائل رو برو شویم.

در چنین شرایطی به گفته مورا منطقی است که هیات‌ها به پایتخت‌ها برگردند و پیشرفت کار را به مسئولان گزارش دهند. وی ابراز امیدواری کرد که آن‌ها با ایده‌های جدید برگردند و پرونده مذاکرات را ببندند.

نظر شما