بیانیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا به مناسبت سالروز رحلت امام

۱۴۰۰/۰۳/۱۴ - ۱۳:۴۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۸۵۰۸
بیانیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا به مناسبت سالروز رحلت امام
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن ۱۴ خرداد، سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفتند.

به گزارش برنا،  در این بیانیه آمده است: در پی فرارسیدن سی و دومین سالگرد رحلت ملکوتی رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن ابراز تسلیت به عموم و آحاد ملت شریف ایران، بیانیه‌ی زیر را به عرض می‌رساند.

۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸، سالروز رحلت امام خمینی، از جمله غمناک ترین روزهای تاریخ ایران به شمار می رود. در چنین روزی ملت بزرگ ایران و دیگر ملتهای آزادیخواه جهان، از وجود ارزشمند و تابناک این عالم ربانی و رهبر عدالتخواه و حق طلب بی بهره گشته و در فقدان ایشان به عزا و سوگواری نشستند. سیاه پوش شدن آحاد ملت و حضور میلیونی در مراسم تشیع و وداع با امام (ره)، گویای عمق ارادت قلبی مردم به بنیانگذار انقلاب اسلامی و عظمت شخصیت ایشان بود.

این رهبر با درایت جهان اسلام، از نوجوانی و جوانی، مشی مبارزه طلبی، ظلم ستیزی و عدالت جویی را در نهاد پروراند و توانست با شجاعت و شهامت مثال زدنی علیه طغیان ها و سرکشی های رژیم پهلوی دست به مبارزه و قیام بزند. خط و مشی امام از همان ابتدا، مبارزه با توطئه و سلطه گری بیگانگان از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی بود و با درایت تمام مردم را به ایستادگی علیه فساد، ظلم و ستم گری های رژیم پهلوی خواند.

تاکید و پافشاری بر اجرای عدالت در سطوح داخلی و همچنین در سطوح بالاتر منطقه ای و جهانی از جمله اولویت‌های حرکت امام در طول حیات ایشان بود. همچنین احیای حرمت و حقوق مستضعفان و مظلومان جهان، در کنار ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان برای مقاومت در برابر توطئه ها و فتنه آفرینی های دشمنان اسلام، از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی، از خطوط اصلی تفکر امام راحل بود.

رهبری حکیمانه‌ی امام خمینی بی تردید نقشی محوری در حفظ و پیشبرد دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته است. ایشان علاوه بر پایه ریزی انقلاب شکوهمند اسلامی با همراهی مردم، به بنیاد سازی و ایجاد ساختاری وزین، هم در بدنه نظام سیاسی و ارزشی حکومت و هم در سطح اجتماع پرداخت. با شجاعت و مشی حق خواهی امام راحل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدد ایشان و یاران با وفایش، گفتمان انقلابی، راهبرد مقاومت و روح حق خواهی و عدالت جویی سراسر جامعه ایران را در برگرفت و نوید بخش روز های خوش پسا انقلاب گردید. با درایت و پیگیری های حضرت امام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای بسیار دیگر همگی با محوریت صیانت و پاسداری از کیان و آرمان های جمهوری اسلامی در عرصه های دفاعی_امنیتی، فرهنگی و اجتماعی_سیاسی شکل گرفت.

در عصر حاضر، بی شک رجوع به مشی و فرهنگ امام خمینی در فعالیتهای علمی-فرهنگی-سیاسی دانشجویان انقلابی بیش از پیش برجسته و حائز اهمیت است. پیگیری و به ثمر رساندن اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، از جمله کفر به طاغوت و صهیونیسم جهانی و مبارزه با غرب زدگی و اسلام آمریکایی از جمله اقداماتی است که همچنان نیازمند صبر و کوشش دانشجویان مومن و جوان ایرانی است. حمایت از مظلومان و مستضعفین عالم؛ استقلال سیاسی؛ جهاد علمی و فرهنگی؛ و همچنین صیانت و دفاع از مرزهای اعتقادی و سرزمینی جمهوری اسلامی و دیگر کشور های مظلوم منطقه، در صدر خواسته‌های امام بزرگوار بوده که همچنان انتظار می رود این سیره و منش در تمامی دانشجویان ادامه دار باشد. به عنوان نمونه رشادت ها و جان فشانی های سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی، در شکست و تسلیم دشمن شیطان صفت در منطقه، از جمله ثمره های پیروی از خط امام و رهبری است.

سرافرازی میهن عزیز اسلامی به مدد جوانان انقلابی و اهل علم و ادب این مرز و بوم، هر روز پر رنگ تر و برجسته تر می شود. فلذا شایسته است هر دانشجوی محصل در موسسات خارج از کشور، ضمن تحکیم ایمان، اراده و روحیه حق طلبی خویش، به احیا و پیشبرد اندیشه ها و سیر طریقت امام خمینی (ره) در مبارزه با ظلم و برائت از کفر و نفاق؛ خودکفایی و استقلال طلبی؛ و حمایت از محرومین و مظلومین عالم بپردازد. بی شک دِین به رهبر کبیر انقلاب جز با ایثار، تلاش و جهادِ علمی، عملی، فرهنگی، و اجتماعی ملت بزرگ ایران، ادا نخواهد شد.  

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بار دیگر فرا رسیدن ۱۴ خرداد، سالروز عروج ملکوتی امام خمینی، که به فرموده خویش "با دلی آرام و قلبی مطمئن، و روانی شاد و ضمیری امیدوار، ‌ به جایگاه ابدی سفر" کرد، را خدمت عاشقان و دلباختگان امام راحل تسلیت عرض می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز