نامزدهای جامعتین برای انتخابات میاندوره‌ای خبرگان مشخص شدند

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۳:۴۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۸۷۳۸
نامزدهای جامعتین برای انتخابات میاندوره‌ای خبرگان مشخص شدند
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از علیرضا اعرافی، حسینعلی سعدی و علی رازینی به عنوان نامزدهای فهرست مشترک جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (جامعتین) برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در تهران نام برد.

به گزارش برنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، روز شنبه در گفت‌ و گویی با اشاره به توافق جامعتین درباره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در حوزه استان تهران گفت: پیش از این، بین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز (جامعتین) توافق شد که فهرست انتخاباتی خبرگان در تهران متشکل از علیرضا اعرافی، حسینعلی سعدی و رجبی باشد اما با توجه به اینکه شورای نگهبان انتقال رجبی از قم به تهران را مورد موافقت قرار نداد، و از سویی جامعه روحانیت مبارز که پیش‌تر هم جناب حجت الاسلام والمسلمین رازینی را به عنوان نامزد خود برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری معرفی کرده‌ بود، مجدداً مورد تاکید قرار داده‌اند و او هم در فهرست جامعتین خواهند بود.

عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بنابراین علیرضا اعرافی، حسینعلی سعدی و علی رازینی نامزدهای مشترک جامعه روحانیت مباررز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ۲۸ خرداد میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در تهران خواهند بود.

مصباحی مقدم در بخش دیگری از  این گفت‌وگو بر ضرورت برگزاری انتخابات پرشور تاکید کرد و افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌ رای، به معنای پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی و سبب تقویت این نظام مقدس خواهد بود. اساسا رضایت روح ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقام معظم رهبری، منوط به حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای است.

وی یادآور شد: نظام ما مبتنی بر مردم سالاری دینی و متکی بر رای و نظر مردم است. بنابراین هر قدر حضور مردم پای صندوق‌ رای پررنگ‌تر باشد، نظام جمهوری اسلامی قدرت‌مندتر خواهد بود و رییس جمهوری منتخب نیز با قدرت بیشتری کشور را مدیریت خواهد کرد. افزون بر این، اگر قدرت رییس جمهوری منتخب مبتنی بر حضور حداکثری مردم باشد یقیناً می تواند بر قدرت جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی نیز تاثیر گذار باشد. بنابراین درخواست جامعه روحانیت مبارز از آحاد ملت ایران که دل در گرو آرمان‌های ملی و اعتقادی و اعتلا و پیشرفت کشورمان دارند این است که با حضور حداکثری خود در این انتخابات شرکت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز