قراردادهای مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ با ارزش ۲.۷ میلیارد دلار

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۲۳:۴۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۸۸۵۲
قراردادهای مجمع اقتصادی سنت پترزبورگ با ارزش ۲.۷ میلیارد دلار
الکساندر بگلوف فرماندار شهر سنت پترزبورگ، مجموع توافق نامه های امضا شده در مجمع اقتصادی بین‌المللی در این شهر را بیش از ۲۰۰ میلیارد روبل (بیش از ۲.۷ میلیارد دلار) عنوان کرد.

به گزارش برنا؛ بگلوف روز شنبه در آخرین روز این همایش بین‌المللی اقتصادی که در بالاترین سطح با حضور مقامات اقتصادی و سیاسی دهها کشور در  سن پترزبورگ برگزار شد گفت: این مجمع اقتصادی این شهر را نه تنها در یافتن سرمایه گذاران برای پروژه‌های بزرگ بلکه در تقویت روابط با مناطق روسیه و همچنین امضای توافق نامه‌های همکاری های جدید امکان پذیر کرده است.

وی افزود: یکی از بلند پروازانه ترین توافق نامه ها توسط مناطق پترزبورگ، لنینگراد و کالینینگراد امضا شد. مطابق با آن، شبکه‌های جاده‌ای و زیرساخت‌های گردشگری در سواحل خلیج فنلاند و بالتیک و ۱۱ مسیر بین‌المللی جدید برای قایق سواری ایجاد می‌شود.

بگلوف اظهار کرد: در این مجمع، سنت پترزبورگ برای اولین بار توافق نامه همکاری در زمینه‌های مختلف بخصوص انرژی با منطقه آمور در شمال روسیه منعقد کرد.

پترزبورگ همچنین توافقنامه برنامه عملیاتی با قلمرو استاوروپول امضا کرد.  پترزبورگ قصد دارد عرضه ماشین آلات کشاورزی و محصولات پزشکی را در منطقه استاوروپول افزایش دهد. همکاری در زمینه امنیت غذایی نیز ادامه خواهد داشت.

مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ، از ۲ تا ۵ ژوئن ( ۱۲ تا ۱۵ خرداد)  با شعار «امسال دوباره با هم هستیم. اقتصاد یک واقعیت جدید» با رعایت کلیه اقدامات ایمنی همه گیری کرونا به صورت حضوری برگزار  شد.

در این نشست دهها مقام اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان و همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه  حضور داشتند.

اردکانیان علاوه بر دیدار با همتای روس خود با برخی مقامات اقتصادی و صنعتی روسیه نیز نشست‌هایی برگزار کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز