اوپک:

انتظار می‌رود ذخایر نفت کاهش بیشتری داشته باشد

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۱:۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۹۷۷۲
انتظار می‌رود ذخایر نفت کاهش بیشتری داشته باشد
محمد بارکیندو دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: این سازمان و متحدانش انتظار دارند ذخایر نفت در ماه های آتی بیش از پیش کاهش یابد؛ موضوعی که نشان می دهد تلاش های تولیدکنندگان این محصول برای حمایت از بازار موفق بوده است.

به گزارش برنا، خبرگزاری رویترز در کنفرانس مجازی اجلاس بین المللی نفت نیجریه گفت: در ماه آوریل (فروردین) ذخایر نفت کشورهای توسعه یافته جهان به میزان ۶.۹ میلیون بشکه کاهش داشت که ۱۶۰ میلیون بشکه پایین تر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

به نوشته رویترز،  بارکیندو که برای اولین بار این آمار را به طور علنی مطرح می کرد افزود: انتظار داریم روند کاهشی در آینده ادامه یابد.

اوپک پلاس شامل اعضای اوپک و متحدان آن در ماه آوریل تصمیم گرفتند از ماه مه تا ژوئیه (اردیبهشت تا تیر) ۲.۱ میلیون بشکه نفت در روز به بازار اضافه کنند. تولیدکنندگان با پایبندی به این تصمیم در نشست هفته گذشته باعث افزایش قیمت های نفت شدند.

بارکیندو گفت: بازار همچنان واکنش مثبتی به تصمیم ما نشان داده که هدف از آن تنظیم سطح تولید بود که از ماه مه امسال اغاز شده است.

مقام ارشد اوپک اشاره کرد که واکسیناسیون علیه کرونا و بسته های محرک اقتصادی گسترده به چشم انداز خوشبینانه وضعیت بازار کمک کرد اما روند غیریکنواخت در دسترس بودن واکسن، نرخ بالای تورم و تداوم شیوع کووید-۱۹ همچنان تهدید برای تقاضای نفت محسوب می شود.

بارکیندو همچنین گفت: کشورهای اوپک پلاس ۱۱۴ درصد نسبت به توافق محدودیت تولید در ماه آوریل پایبند بوده است.

این گروه، تولید نفت خود را سال گذشته به رقم بی سابقه ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد. این دوره همزمان با کاهش تقاضا در موج اول همه گیری کرونا بود. تا ماه ژوئیه در حالی که هنوز محدودیت عرضه وجود دارد این رقم به ۵.۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

نیاز به نفت همزمان با بحران تغییرات آب و هوایی

بارکیندو در نشست دیگری که در حاشیه این کنفرانس برگزار شد گفت اوپک تغییرات آب و هوایی را انکار نمی کند اما اقتصاد جهان هنوز به نفت نیاز دارد.

وی افزود: همه کشورهای عضو را به تداوم سرمایه گذاری بر روی انرژی های تجدیدشدنی تشویق می کنیم و البته همچنان به تامین تقاضا برای سوخت های هیدروکربنی ادامه می دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز