وزیر کشور:

تا امروز هیچ میتینگی برگزار نشده است

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۳:۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۰۴۲۳
تا امروز هیچ میتینگی برگزار نشده است
وزیر کشور گفت: اکثر نامزدها در شهرستان‌ها و استان‌ها هنوز ستادی ندارند و علی‌القاعده وقتی ستاد ندارند، فعالیتی هم ندارند و ما برای برگزاری میتینگ‌ها امکان استفاده از ۳۰ درصد از فضا را داده‌ایم و تا امروز حتی یک میتینگ برگزار نشده است.

به گزارش برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هماهنگی انتخابات در جمع خبرنگاران گفت:  امروز جلسه مشترک هیات مرکزی اجرایی را با ستاد انتخابات کشور برگزار کردیم و گزارشات و نظرات را بررسی کردیم.

وزیر کشور افزود: امروز هم در حوزه امنیت انتخابات گزارش مفصلی داده شد و اقداماتی که برای امنیت انتخابات از دی‌ماه به عمل آمده است و ستاد امنیت انتخابات تشکیل و اطلس انتخابات را که برای همه شهرها داریم را تقدیم کردیم که اعلام شد، طبق رصد مستمری که داریم در شرایط جاری مواجه با موضوع امنیتی خاصی در زمان انتخابات نخواهیم بود.  

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: اما مسایل مستحدثه که قابل پیش‌بینی است را هم پیش‌بینی می‌کنیم و آمادگی پیشگیری از این مسایل در شرایط خاص را نیز داریم.

وی افزود: در بخش کرونا و بهداشت انتخابات توضیحات داده شد که هم تعداد شعب و هم ساعات رای‌گیری افزایش داده شد و تلاش کردیم شرایط بهداشتی رعایت شود و همه عوامل اجرایی در شعب تست پی سی آر می‌دهند که موجب تسری و شیوع نشود و فاصله اجتماعی نیز رعایت می‌شود.  

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که با تمهیداتی که اندیشیده شده، انتخابات را با حداکثر رعایت شرایط بهداشتی برگزار خواهد شد.

رحمانی فضلی در ادامه خاطر نشان کرد: نگرانی‌هایی درباره روز رأی‌گیری بود و بعضاً شایعه می‌شود که مثلا تعرفه نیست و یا احتمال قطعی برق وجود دارد؛ اعلام می‌کنیم که دستگاه‌های احراز هویت مجهز به باطری هستند و به‌صورت آفلاین می‌باشند و امکان هک شدن وجود ندارد.

وی گفت: به وزارت نیرو و مخابرات مثل همیشه اعلام شده که در آن ۲۴ ساعت روز رای‌گیری نباید در هیچ جای کشور قطعی داشته باشیم و آنها هم قول دادند. همچنین تعرفه‌ها نیز ۱۰ درصد بیش از نیاز توزیع شده و در این زمینه کمبودی نخواهیم داشت.

وزیر کشور ادامه داد: درباره امکان و ایجاد شرایطی که اطمینان‌بخش باشد، برای جلوگیری از تخلفات با صراحت می‌گویم که در فرایند رأی‌گیری از مرحله‌ حضور مردم در شعبه‌ها تا مرحله شمارش نهایی، از تجریبات سال‌های گذشته استفاده کردیم و به هیچ وجه امکان تخلف و تقلب وجود ندارد. 

رحمانی‌فضلی گفت: در دور قبل هم سوالات و شکایاتی بود و در قوه قضاییه به آن رسیدگی شد و بیش از ۹۰ درصد آنها تبرئه شدند و مشکلی در فرآیند نبوده است. 

وی در ادامه به مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: کانون‌های مشارکت‌زای ما با کُندی و عدم فعالیت مواجه هستند؛ دانش‌آموزان و آموزش پرورش، دانشگاه‌ها از نظر مشارکت و فعالیت‌های سیاسی تعطیل است و مساجد که محل برگزاری اجتماعات بوده در حد نماز و اندک فعال هستند و این کانون‌های مشارکت‌زا فعالیت ندارند.

وزیر کشور گفت: اکثر نامزدها در شهرستان‌ها و استان‌ها هنوز ستادی ندارند و علی‌القاعده وقتی ستاد ندارند، فعالیتی هم ندارند و ما برای برگزاری میتینگ‌ها امکان استفاده از ۳۰ درصد از فضا را داده‌ایم و تا امروز حتی یک میتینگ برگزار نشده است.

رحمانی‌فضلی افزود: وضعیت مانند سال‌های قبل رخ می‌داده نیست و همه دستگاه‌ها، مردم و کانون‌های سیاسی و اجتماعی که توان تأثیرگذاری دارند، پای‌کار بیایند. امیدواریم با شروع تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا این تبلیغات در افزایش مشارکت و گرمی بازار تبلیغات موثر باشد.

وی گفت: برخی اعضا درباره مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها نیز پیشنهاداتی داشتند که ما فردا جلسه کمیسیون تبلیغات را برگزار خواهیم کرد. ظرفیت‌ها و امکانات برای برگزاری انتخابات خوب مهیاست تا شاهد حضور پرشور مردم و شرایط امن، سالم و قانونی برای انتخابات باشیم.

نظر شما