فعال سیاسی زندانی بحرینی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۰۰:۲۷:۴۸
کد خبر: ۱۱۹۰۶۶۲
منابع خبری روز چهارشنبه اعلام کردند، «حسین برکات» فعال سیاسی زندانی بحرینی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش برنا؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، فعالان مدافع حقوق بشر بحرینی اعلام کردند، «حسین برکات» که در دادگاه‌های رژیم آل خلیفه بحرین به حبس ابد محکوم شده بود، پس از انتقال از زندان به بخش مراقبت‌های ویژه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

این فعال سیاسی بحرینی در حالی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت که پیش‌تر خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرینی با تجمع مقابل زندان «الجو» این کشور خواستار آزادی زندانیان به دلیل شیوع کرونا در زندان‌ها شده بودند.

دکتر «راشد الراشد» اندیشمند و یکی از رهبران مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین پیش‌تر اعلام کرده بود که «ویروس کرونا» در این کشور کشتار وحشتناکی به راه انداخته است.

الراشد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در ارتباط با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نوع «هندی» در بحرین و آمار وحشتناک شمار فزاینده قربانیان این ویروس در کشورش، هشدار داد.

الراشد توضیح داد: در طول دو ماه گذشته (آوریل و می) بیش از ۴۰۰ نفر در بحرین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و صدها تن دیگر در این کشور به دلیل سوء مدیریت رژیم آل خلیفه در انتظار مرگ بسر می‌برند.

همچنین مدافعان حقوق بشر، فعالان و سازمان‌های محلی و بین‌المللی بارها مقامات بحرین را به ارتکاب نقض جدی حقوق بشر مانند شکنجه و بازداشت طولانی مدت بدون محاکمه مخالفان سیاسی متهم کرده‌اند.

مردم بحرین در ژانویه ۲۰۱۱ همزمان با شروع قیام‌های مردمی در منطقه، اعتراضات خود را علیه رژیم آل خلیفه آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت، این رژیم در نهایت شقاوت با معترضان برخورد کرد.

رژیم آل خلیفه به منظور مقابله با مردم بحرین در نهایت از کشورهای عربستان و امارات درخواست اعزام نیروهای نظامی کرده و به کمک آنها قیام مردمی بحرینی‌ها را به خاک و خون کشید.

اکنون نظامیان عربستان و امارات مراکز اصلی قدرت آل خلیفه را تحت محافظت خود دارند و اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین را همراه با نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش این کشور، با شدت سرکوب می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز