باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۹:۰۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۰۹۳۵
باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد
نشست اصناف و صنوف کشاورزی ستاد کمیته کشاورزی ستاد سحر حامیان آیت الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد.

به گزارش برنا،  در این نشست،دکتر آقارضا فتوحی رییس کمیته کشاورزی ستاد سحر آیت الله سید ابراهیم رییسی بر خصوصی سازی کشاورزی اشاره و تاکید کرد: ما باید کشاورزی را بدست مردم بسپاریم و محصولات با خرید تضمینی نه قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کنیم. 

وی افزود: باید از واردات بی رویه محصولاتی که در کشور کشت و برداشت می شود جلوگیری کرد. 

فتوحی خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ترنوال مالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال اقدام به واردات کالای اساسی مقل برنج، گندم، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و ... می کند.

وی افزود: اگر  در مسیر توسعه پایدار قدم برداریم می توانیم این هزینه را در حمایت از کشاورزی داخلی به وسیله ترویج، مکانیزاسیون کردن و آموزش علمی به کشاورزان از طریق فارغ التحصیلان رشته کشاورزی که فاقد شغل هستند هدایت کنیم.

احمدرضا رستمی عضو کمیته کشاورزی ستاد سحر آیت الله سیدابراهیم رییسی نیز در ادامه این نشست گفت: متاسفانه ما در کشورمان محصولاتی که مصرف آب بالایی دارند همچون سبزی جات و صیفی‌جات را به کشورهای همسایه شمالی به صورت عمده خام فروشی می کنیم و آنها همین محصولات را بسته بندی شده به کشورهای اروپایی با چندین برابر قیمت خریداری شده از ما به فروش می رسانند که این پدیده همان صادرات غیر مستقیم آب به مبلغ ریالی بسیار نا چیز بشمار می رود و این درحالی است که ما از همان کشورها با هزینه‌های گزاف متقاضی آب هستیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز