کرونا به اجلاس گروه هفت نفوذ کرد

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۱۲۱۱
کرونا به اجلاس گروه هفت نفوذ کرد
پس از گذشت چند ساعت از آغاز چهل‌وهفتمین اجلاس سران گروه هفت در انگلیس، ۱۲ پلیس محافظ این نشست با مثبت شدن آزمایش کرونا یکی از این نیروها، به قرنطینه رفتند.

به گزارش برنا؛ از شبکه سی ان ان، دوون و پلیس کورنوال محل برگزاری اجلاس گروه هفت جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از اعضای پلیس این مراسم به کرونا مبتلا شده در نتیجه ۱۲ پلیسی هم که با وی در ارتباط بودند  قرنطینه شدند.

بر اساس این بیانیه، پلیس مبتلا شده به کرونا در کشتی مستقر بود که هم اکنون یک هزار نیروی را برای محافظت از اجلاس گروه هفت در خود جای داده است.

دوون و پلیس کورنوال اعلام کرده‌اند که به توصیه‌های بهداشت عمومی انگلستان ادامه می‌دهند و همه کسانی که در ریسک ابتلا قرار داشته باشند ملزم به انجام آزمایش PCR هستند.

خبر ابتلای این پلیس به کرونا در حالی منتشر می‌شود که چهل‌وهفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعدازظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی "کورنوال" جریان دارد نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. در پایان این نشست قرار است بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.

محور اصلی اجلاس این دوره، احیای اقتصاد جهان پس از همه‌گیری کرونا عنوان شده که در ۶ جلسه کاری طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

نظر شما