وزیر امور خارجه سوریه؛

هدف غرب کمک‌ به عناصر تروریستی است

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۷:۴۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۸۶۳۸
هدف غرب کمک‌ به عناصر تروریستی است
وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به "عناصر تروریستی" متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

به گزارش برنا، فیصل مقداد ، وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با روسیا الیوم، تأکید کرد که "هدف اصلی غرب انتقال کمک به عناصر تروریستی مانند جبهه النصره ، داعش و کلاه سفید است.

وی افزود: اگر ایالات متحده در مورد کمک‌ها صادق باشد ، سوریه آماده است که آن را از طریق دمشق وارد کند ، نه از طریق مرز سوریه و ترکیه یا هر مرز دیگر.

المقداد خاطرنشان کرد که ایالات متحده به زندگی مردم سوریه اهمیتی نمی‌دهد ، و شاهد این امر عدم لغو اقدامات ظالمانه و تحریم‌هایی است که واشنگتن با اعمال آن می‌خواهد از ورود "لقمه نانی" جلوگیری کند.

این وزیر سوری تأکید کرد که حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محکوم شده و باید فوراً پایان یابد.

در مورد دیدار ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی نیز مقداد خاطرنشان کرد، برنامه‌ای که بایدن آورده بود موفقیت آمیز نبود، زیرا طرف آمریکایی نه در مسائل امنیتی و همکاری‌های استراتژیک و نه در مسئله سوریه صادق نیست.

مقداد همچنین با تاکید بر اعتماد زیاد دمشق به روسیه گفت که وی معتقد است پوتین به همتای آمریکایی خود گفته که ایالات متحده باید برای پایان حضورش در سوریه، توقف مداخله در امور داخلی سوریه و توقف حمایت از سازمان‌های تروریستی عمل کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز