شاه اردن وارد بغداد شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۲:۵۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۹۸۸۸۸
شاه اردن وارد بغداد شد
هواپیمای شاه اردن لحظاتی پیش در فرودگاه بغداد به زمین نشست و برهم صالح رئیس جمهوری عراق تا پای پلکان هواپیما به استقبال عبدالله دوم رفت.

به گزارش برنا،  پیش از شاه اردن، عبدالفتاح السیسی برای شرکت در نشست سه جانبه وارد بغداد شده بود.

رئیس جوهوری و نخست وزیری عراق در دیدار با شاه اردن بر ضرورت «تقویت روابط اردن با عراق در بعد عربی و منطقه ای» تاکید کردند.

هدف از این اجلاس، فعال کردن توافق نامه های اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک اعلام شده که در دو اجلاس گذشته امان و قاهره و با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پیش نویس آن امضا شده است اگرچه برخی منابع از همکاری ها و هماهنگی های امنیتی بین سه کشور در این نشست نیز خبر داده اند.

عبد الزهرة الهنداوی سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق به رسانه های عراقی گفت: این نشست سه جانبه فقط برای عراق اهمیت ندارد بلکه برای اردن و مصر نیز حائز اهمیت است.

الهنداوی تصریح کرد: پرونده های گوناگونی روی میر خواهد بود از جمله مسائل اقتصادی، موضوع اتصال برق بین سه کشور عراق، اردن و مصر که اهمیت زیادی برای عراق در زمینه انرژی دارد یکی از این موضوعات مورد یحث خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوع خط لوله نفت از بندر بصره به بندر عقبه اردن یکی از مسائل مهم مورد رایزنی و تبادل نظر است.

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق از طرح ایجاد مسیر مواصلاتی زمینی بین عراق، اردن و مصر و اعلام نام شرکت های مجری طرح در آینده نیز گفت؛ طرحی که به گفته او «جابجایی شهروندان بین سه کشور را با هزینه های پایین میسر می کند».

 مقام عراقی از احتمال همکاری بین مصر و عراق در زمینه های کشاورزی و بازسازی کارخانه های عراقی و نیز استفاده از تجربه مصری ها در ساخت مسکن هم خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز