امضا تفاهمنامه همکاری وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۲۱:۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۹۹۵۹۳
امضا تفاهمنامه همکاری وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای حافظت و حراست از ارضی ملی، عصر امروز - دوشنبه - با حضور علی‌اکبر سلیمانی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علی اکبر سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: وزارت دفاع متولی و مسئول املاک و اراضی نیروهای مسلح است، بنابراین تثبیت ساماندهی و کارهای ستادی، اراضی و املاک نیروهای مسلح انجام می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش قیمت زمین در سال های اخیر گفت: متاسفانه در کشور ما قیمت املاک و اراضی افزایش پیدا کرده و هر چقدر ارزش املاک بالاتر می‌رود گروه‌های تبهکار و زمین‌خوار نیز سازمان یافته‌تر سراغ زمین‌ها و اراضی ملی می‌روند.

سلیمانی نبود هماهنگی میان برخی وزارتخانه‌ها را موجب سو استفاده زمین‌خواران  دانست و افزود: عدم هماهنگی بین سازمان ها و دستگاه‌های مختلف دولتی، موجب شده تا زمین خوارها با قدرت و امکانات بیشتر طمع به املاک ملی بورزند و از این طریق میلیاردها تومان از حقوق دولت تضییع می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش برادرانمان در معاونت حقوقی وزارت دفاع و سازمان املاک و اسناد نیروهای مسلح و همچنین همکاری معاونت حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری امروز امضا شد، تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی بیشتر در مقابل زمین خواران اقدامات موثری داشته باشیم و در محاکم قضایی دفاع موثری شکل بگیرد تا بتوانیم از زمین خواری جلوگیری کنیم.

سلیمانی با تشکر از کسانی که شرایط این همکاری را فراهم آورده‌اند گفت: با امضا و عملیاتی شدن این تفاهم نامه همکاری، از تضییع حقوق دولت جلوگیری کنیم

مسعود منصور نیز در این مراسم گفت: اراضی ملی که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد از منظر حقوقی و هم از منظر کیفری ممکن است دعوایی بر علیه آنها مطرح شود در خصوص این املاک بحث منابع ملی مطرح می‌شود و در این خصوص همواره سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری در بعد ملی بودن این اموال، املاک و اراضی باید در مقام دفاع حقوقی برآید.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری باید بر اساس اسناد و مدارک به کمک همدیگر بیایند البته به صورت غیررسمی این کمک‌ها صورت می‌گرفت اما گاهی هدفمند و دقیق و درست نبود به عنوان مثال احضاریه یا اخطاریه برای بهره بردار که وزارت دفاع است می‌آمد و دو سال بعد از آن تازه سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری می‌فهمید که علیه مالکیت این عرصه اقامه دعوا شده و رای صادر شده است و یا بالعکس بنابراین به استناد این توافقنامه قرار شد که اطلاع رسانی و ارائه مستندات و تامین لجستیک برای دفاع از حقوق ملی بر اساس همکاری مطلق باید انجام شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: دایره شمول این توافق نامه اراضی ملی است که در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است. امیدواریم که این توافقنامه موجب شود تا دفاع بهتری از اراضی ملی انجام شود و سوء استفاده گران و زمین‌خواران نتوانند از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی سوء استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز