موج گرما جان ۵۰۰ نفر را گرفت

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳۴
موج گرما جان ۵۰۰ نفر را گرفت
روزنامه گاردین با اشاره به موج گرمای شدید در بریتیش کلمبیا کانادا از کشته شدن ۵۰۰ نفر در این استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال های گذشته سه برابر شده است.

به گزارش برنا به نقل از تارنمای این روزنامه انگلیسی، اخبار رسیده از استان بریتیش کلمبیا در کانادا حاکی از افزایش شمار "مرگ های ناگهانی " مرتبط با گرمای شدید هوا است.

گفته می شود احتمالا نزدیک به ۵۰۰ نفر در غربی ترین استان کانادا در اثر رکوردشکنی گرمای هوا جان خود را از دست داده باشند و این در حالی است که مقامات هشدار می دهند احتمال افزایش شمار مرگ و میر به دلیل تداوم گرمای بی سابقه وجود دارد.

گاردین در ادامه نوشت: دیروز جمعه پزشکی قانونی بریتیش کلمبیا اعلام کرد که طی هفته گذشته ۷۱۹ مرگ ناگهانی گزارش شده است که این تعداد سه برابر دوره مشابه در یک سال معمول است.

«لیزا لاپوینت» رئیس پزشکی قانونی این استان در بیانیه ای گفت: «ما این اطلاعات را منتشر می کنیم، زیرا اعتقاد بر این است که گرمای شدید و بی سابقه در هفته گذشته عامل مهمی در افزایش تعداد مرگ و میر است».

این نهاد همچنین خاطرنشان کرد که به طور معمول در یک دوره مشابه نزدیک به ۲۳۰ مرگ ناگهانی گزارش می شود.

لاپوینت افزود: «پس از جمع آوری گزارش های بیشتر افزایش شمار مرگ و میرهای ناگهانی محتمل است، اما به دلیل عبور جبهه هوای گرم از سمت غرب  به شرق شاهد روند کاهش تلفات خواهیم بود».

مقامات هشدار داده اند که احتمالا ماهها طول خواهد کشید تا علت دقیق مرگ صدها نفر از ساکنان مشخص شود، اما آنها می گویند که گرما در افزایش تلفات، به ویژه در سالمندان نقش بسزایی دارد.

 

نظر شما