تاکید تخت روانچی بر مجازات مرتکبان اعمال تروریستی

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۷:۳۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۳۲۲۹
تاکید تخت روانچی بر مجازات مرتکبان اعمال تروریستی
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، استانداردهای دوگانه و برخورد سیاسی در مبارزه با تروریسم را به شدت محکوم و بر مقابله و مجازات مرتکبان اعمال تروریستی تاکید کرد.

به گزارش برنا، مجید تخت روانچی در سخنانی در نشست تصویب قطعنامه مجمع عمومی این سازمان با عنوان «استراتژی جهانی مقابله با تروریسم: هفتمین مرور» یاد سردار شهید قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه که در عملیات تروریستی آمریکا در عراق بشهادت رسید، گرامی داشت و با تکرار تعهد ایران به مقابله با این پدیده شوم و نفی همه اشکال آن، استانداردهای دوگانه و برخورد سیاسی در مبارزه با تروریسم از جمله اقدامات یکجانبه برخی از کشورها در به اصطلاح فهرست تروریستی قرار دادن کشورها و ارگان های حاکمیتی آنها را به شدت محکوم و رد کرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی از ریشه های تروریسم، از جمله اشغالگری و مداخله نظامی، مهمترین راهبرد مقابله با تروریسم را توجه به ریشه های آن و از جمله مقابله با تحریم های یکجانبه غیرانسانی علیه ملت ها عنوان کرد.

وی از محکومیت حملات تروریستی علیه زیرساخت های انرژی از جمله تاسیسات هسته ای در این قطعنامه که منجر به فجایع رادیواکتیوی زیست محیطی می شود، استقبال کرد.

تخت روانچی با یادآوری همزمانی مذاکرات این قطعنامه با رخداد اولین حمله تروریستی در جهان علیه تاسیسات هسته ای تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظنز در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و اشاره به این موضوع در این قطعنامه، بر تعهد کشورها بر اساس این قطعنامه به مقابله و مجازات مرتکبان چنین اعمال تروریستی تاکید نمود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به معضل نوین امنیتی در منطقه در جابجایی و انتقال جنگجویان تروریست خارجی به مناطق درگیری، از شناسایی و محکومیت این تهدید تروریستی نوین در این قطعنامه استقبال کرد.

 وی به ۱۷ هزار شهید عملیات های گروه های تروریستی، از جمله رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس دستگاه قضا، وزرا و نمایندگان مجلس و نیز دانشمندان هسته ای ایران و نیز مامن گرفتن این گروه های تروریستی در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی اشاره کرد و تعهد کشورهای مذکور بر اساس این قطعنامه در مقابله با تروریست ها و عدم فراهم آوری مکان امن برای آنها، آزادی عملیات، جابجایی، جذب نیرو، تامین مالی و هرگونه حمایت مادی و سیاسی دیگر و نیز تضمین عدم دسترسی تروریست ها به فضای مجازی امن علیه سایر کشورها را یادآور شد.

نظر شما