سنگ تحریم بر پای ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۸:۲۷:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۳۲۷۲
سنگ تحریم بر پای ایران
گزارش ها حاکی است مبادلات تجاری ایران و چین در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، موضوعی که بیانگر تاثیر تحریم های یکجانبه ایالات متحده بر روابط تجاری و اقتصادی تهران و پکن است.

به گزارش برنا، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در پنج ماه نخست سال جاری میلادی به حدود ۵.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است این در حالی است که مجموع مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی و پیش از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه از سوی این کشور به حدود ۳۵ میلیارد دلار می رسید.

بر اساس این گزارش، مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مه امسال /پنج ماه نخست سال/ با افت ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا مه ۲۰۲۰ حدود ۶.۴ میلیارد دلار اعلام شده بود.

این گزارش حاکی است واردات چین از ایران در پنج ماه نخست سال میلادی ۲۰۲۱ به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده که این رقم با افت ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه‌های ژانویه تا مه ۲۰۲۰ افزون بر ۲.۷ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز