اختلافات حزبی به واکسیناسیون کرونا رسید

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۰:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۳۳۷۶
اختلافات حزبی به واکسیناسیون کرونا رسید
تارنمای هیل نوشت شکاف فاحش در نقشه واکسیناسیون در ایالت های آبی و قرمز(نماد احزاب دموکرات و حمهوریخواه) آمریکا در ماه های اخیر برجسته تر شده به نحوی که برنامه واکسیناسیون و سلامت ملی در این کشور را به خطر انداخته است.

به گزارش برنا، این رسانه آمریکایی گزارش داد: در حالی که اختلافات حزبی در نتیجه اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه پیشین آمریکا مشخصه اصلی دوران همه گیری کووید-۱۹ در این کشور را تشکیل می دهد این شکاف با شیوع سویه مرگبار دلتای کرونا بار دیگر بیش از پیش نگران کننده شده است.

بنیاد خانواده کیسر (KFF) که بر مسائل مربوط به سلامت ملی متمرکز است، گزارش داده براساس آمار ۲ هزار و ۴۱۵ شهرستان در آمریکا شکاف در برنامه واکسیناسیون در شهرستان های که در انتخابات ۲۰۲۰میلادی به ترامپ رای دادند و شهرستان هایی که در این انتخابات به جو بایدن رئیس جمهوری کنونی دموکرات آمریکا رای داده اند در کمتر از دو ماه تقریبا دو برابر شده است.

برخی از فرمانداران جمهوریخواه از شهروندان خواسته اند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند اما نظرسنجی ها نشان می دهد که جمهوریخواهان، به ویژه مردان به احتمال بیشتری تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

آسا هاچینسون فرماندار ارکانزاس در مصاحبه با سی ان ان گفت اختلافات حزبی ارتقای برنامه واکسیناسیون در ایالت متبوعش را دشوار کرده است. براساس آمار نیویورک تایمز فقط ۴۲ درصد ساکنان ارکانزاس دستکم دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

هاچینسون گفت در مناطق شهری در یک ایالت محافظه کار تردیدهایی وجوددارد و ما تلاش می کنیم بر آن فائق شویم.

نیویورک تایمز نوشت: تنها ۴۴ درصد از مردم در ایالت ویرجینیا واکسن دریافت کرده اند.

این در حالیست که در ایالت های آبی مانند ورمونت ۷۴ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند. ایالت هایی که نرخ واکسیناسیون در آنها عمیقا پایین است شامل ایالت های قرمز مانند می سی سی پی با ۳۶ درصد است. در هیچ یک از دیگر ایالت های قرمز مانند آلاباما، اوهایو، ویومینگ و لوئیزانا بیش از ۴۰ درصد از جمعیت یک دوز از واکسن را دریافت نکرده اند.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در سراسر کشور نشان داده که ۸۶ درصد از دموکرات ها دستکم یک دوز واکسن دریافت کرده اند در مقایسه فقط ۴۵ درصد از جمهوریخواهان یک دوز از واکسن کرونا به آنها تزریق شده است. این نظرسنجی نشان داده به طور کلی ۳۸ درصد از جمهوریخواهان می گویند قطعا در برابر کووید-۱۹ خود را واکسینه نخواهند کرد.

کاخ سفید با تایید شکاف در برنامه واکسیناسیون تاکتیک های خود را به سمت رویکردهای توده پسندتری سوق داده است و بایدن روز سه شنبه اقداماتی را طراحی کرد که دولتش بکار خواهد بست تا واکسن بیش از پیش در دسترس باشد و یکی از اهداف آن واکسین کردن بیشتر جوانان است. مقامات دولتی آمریکا همچنین گروه هایی را به مناطقی که نرخ واکسیناسیون در آنها پایین است اعزام کرده اند تا به سرعت با سویه جهش یافته دلتای کرونا مقابله کنند.

مقامات بهداشت عمومی و کارشناسان نگران این موضوع هستند که شکاف در برنامه واکسیناسیون آمریکا را به دو قسمت تقسیم کند: یکی آمریکایی که بیشتر مردم آن واکسینه شده اند و دیگری آمریکایی که نرخ واکسیناسیون در آن پایین است و همین می تواند شمار مبتلایان را افزایش دهد. دکتر آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی در آمریکا در مصاحبه جدید خود با سی ان ان گفت مردم باید اختلافات حزبی خود را کنار بگذارند.

نظر شما