امروز؛

هیأت ایرانی در نورسلطان درباره روند صلح در سوریه گفتگو کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۶:۴۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۳۶۴۶
هیأت ایرانی در نورسلطان درباره روند صلح در سوریه گفتگو کرد
مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در نخستین روز شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه با هیأت‌های سوریه، روسیه، ترکیه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش برنا، شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه در ادامه نشست‌های بین‌المللی برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه، با حضور هیـأت‌های سوریه، معارضه، کشورهای ضامن روند آستانه شامل ایران، روسیه، ترکیه و کشورهای ناظر شامل عراق و لبنان، از ۱۶ تا ۱۷ تیرماه سال جاری به مدت دو روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. 

در اولین روز این نشست، هیأت جمهوری اسلامی به ریاست «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هیأت‌های سوریه، روسیه، ترکیه و «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها تلاش‌ها در زمینه ثبات سیاسی در سوریه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تلاش برای برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو، موضوع گذرگاه‌های مرزی، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و نیز موضوع بازداشت‌شدگان و سایر موارد ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیأت جمهوری اسلامی ایران در این نشست‌ها مواضع خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، کمک‌های بشردوستانه، ادامه تحریم‌های آمریکا بر علیه سوریه را مطرح کرد.

نظر شما