فشار رژیم صهیونیستی بر آمریکا برای حفظ تحریم‌های ترامپ علیه ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۲:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۳۸۸۶
فشار رژیم صهیونیستی بر آمریکا برای حفظ تحریم‌های ترامپ علیه ایران
یک مقام صهیونیستی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از هدف دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق جامع هسته‌ای ایران یا برجام آگاهی دارد و در تلاش است واشنگتن را راضی کند حتی پس از احیای برجام، تحریم‌های وضع شده علیه ایران در دوره دونالد ترامپ را لغو نکند.

به گزارش برنا، از "تایمز اسرائیل"، این مقام صهیونیستی ادعا کرد: رژیم صهیونیستی معتقد است لغو این تحریم‌ها اهرم فشار آمریکا در مقابل ایران برای پایان دادن به برنامه موشکی و همچنین اقدامات خرابکارانه تهران در منطقه را از بین خواهد برد.  

وی افزود: موضع رژیم صهیونیستی در مخالفت با لغو تحریم‌های ترامپ علیه ایران در جریان سفرهای پی در پی هفته‌های اخیر بنی گانتز وزیر دفاع، آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش، روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی به آمریکا و همچنین در جریان دیدار یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود مطرح شده است.  

یک منبع آگاه صهیونیستی مدعی شد که رژیم صهیونیستی اعتقاد دارد پس از توافق طرف‌ها برای بازگشت به برجام به شکل اولیه آن، دولت بایدن نخواهد توانست یک توافق "طولانی‌تر و قویتر" با ایران را مذاکره کند و به هدفی که می‌خواهد برسد.  

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با "تایمز اسرائیل" اعلام کرد آمریکا از اهمیت حفظ اهرم در مقابل ایران آگاهی دارد اما معتقد است تحریم تنها ابزار در اختیار آمریکا برای رسیدن به هدف خود نیست.  

یک مقام دیگر صهیونیستی مدعی شد: رژیم صهیونیستی سعی می‌کند اختلافات خود با آمریکا بر سر مساله ایران را پشت درهای بسته نگاه دارد اما به آمریکا اعلام کرده است که حق اقدام علیه "ماجراجویی‌های هسته‌ای ایران را برخود محفوظ می‌دارد" و به نظر می‌رسد "آمریکا با این موضع رژیم صهیونیستی مشکلی نداشته باشد. " 

رژیم صهیونیستی همیشه از برجام هراس داشته است. مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس مقامات رژیم صهیونیستی شده است. این رژیم در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفت و گوها اخلال ایجاد کند.  

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظامهای بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط صهیونیستها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز