مسکو:

وزیران خارجه سازمان شانگهای درباره افغانستان بیانیه صادر می کنند

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۳:۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۳۹۱۳
باختیور خاکیموف نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد: در مذاکرات آتی وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان در شهر دوشنبه بیانیه مشترکی را در مورد اوضاع افغانستان تصویب می کنند.

به گزارش برنا، خاکیموف به رسانه های روس گفت: «روشن است که برای تصمیم گیری در مورد وضعیت فعلی افغانستان، قبل از هر چیز لازم است که نحوه تحولات این کشور بررسی و در نظر گرفته شود.»

 

وی تصریح کرد: این بحث هم در قالب شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای که ۱۳ و ۱۴ جولای ( ۲۲ و ۲۳ تیر) برگزار می شود و هم نشست دیگری از وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و افغانستان در قالب گروه تماس برنامه ریزی شده است.

 

پیش از این، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان از بسیج ۲۰ هزار نیرو برای تقویت مرز با افغانستان خبر داده بود.

 

 رهبران طالبان قصد دارند طی یک ماه توافقنامه صلح با دولت رسمی افغانستان منعقدکنند، علی رغم این واقعیت که آنها قصد دارند سرزمین هایی را که به گفته خودشان ارتش بیگانه از جمله آمریکا از آنها خارج شده اند را در اختیار خود بگیرند.

 

گروه طالبان مدعی است که در دو ماه گذشته 160 شهرستان افغانستان را به کنترل خود درآورده است.

 

در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده و طالبان افغانستان توافقنامه آتش بس را امضا کردند. بر اساس این توافق نامه، نیروهای آمریکایی قرار است تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک کنند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، قصد خود را برای تجدید نظر در توافق نامه ها با طالبان اعلام کرده است.

 

به گفته کارشناسان و مقامات دولتی افغانستان، در مدت حضور امریکا در افغانستان تعداد گروههای تروریستی از دو گروه به بیش از ۲۰ گروه و قاچاق و تولید مواد مخدر نیز به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز