رئیسی در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

اعتمادسازی و جلب رضایت مردم از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۳:۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۴۲۱۳
اعتمادسازی و جلب رضایت مردم از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است
حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز اعتماد مردم به خاطر برخی اقدامات نسنجیده آسیب دیده است و باید این اعتماد که سرمایه اصلی کشورمان است را احیا کنیم.

به گزارش برنا، رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با آرزوی سلامتی کامل برای ایشان،استفاده از رهنمودها و نظرات مراجع عظام، علما و نخبگان را از وظایف دولت جدید دانست و گفت: یقین دارم با حضور و مشارکت مردم می‌توانیم بر همه مشکلات فایق بیاییم.

 رئیسی با بیان اینکه قبل از تشکیل دولت مصمم هستیم جلساتی با مراجع، علما، نخبگان و گروه‌های مختلف مردمی داشته باشیم، اظهار داشت: امروز اعتماد مردم به خاطر برخی اقدامات نسنجیده آسیب دیده است و باید این اعتماد که سرمایه اصلی کشورمان است را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اولین اقدام باید ثبات را در بازار ایجاد کنیم به گونه ای که وضعیت آینده، هم برای تولیدکننده و هم برای مردم قابل پیش‌بینی باشد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز خوشحالی از دیدار رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: امروز مردم از وضعیت معیشت و کسب و کار ناراضی هستند و باید علت اصلی این نارضایتی ها به درستی شناسایی و برطرف شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه سامان دادن به وضعیت نابسامان موجود امکان پذیر است، تاکید کرد: با همت، آمادگی و شجاعتی که از رئیس جمهور منتخب مردم سراغ دارم، این نابسامانی ها می تواند سامان پیدا کند.

این مرجع تقلید استفاده از ظرفیت‌های کشور و اجرای طرح های عملی و دقیق را در بهبود وضعیت مردم حائز اهمیت دانست و گفت: بدون شک اگر وضعیت مردم سامان یابد، نور امید در دل مردم روشن خواهد شد و به واسطه آن مردم مشارکت و همکاری بیشتری با برنامه های دولت خواهند داشت.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی هوشیاری و اعتماد نکردن به دشمن را در عرصه سیاست خارجی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه بایستی بر مبنای واقعیت ها و نه خوش باوری و با قاطعیت، شجاعت، تدبیر و حسن عمل گام برداشت و یقین دارم که شما مرد این کار هستید.

 

نظر شما