گرما باعث آتش سوزی و آتش سوزی باعث تخلیه منازل شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۱:۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۵۰۲۷
گرما باعث آتش سوزی و آتش سوزی باعث تخلیه منازل شد
پایگاه خبری اکسیوس با اشاره به آتش سوزی در پی گرمای بی سابقه و خشکسالی در آمریکای شمالی، از تخلیه منازل در سه ایالت آمریکا و یک استان کانادا خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، گرمای شدید در کانادا و چندین ایالت آمریکا تاکنون سبب بروز آتش سوزی های گسترده شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که در پی وقوع آتش سوزی ناشی از گرمای بی سابقه و خشکسالی،  دستور تخلیه منازل در ایالت های کالیفرنیا، اورگن و آیداهو در غرب آمریکا و استان بریتیش کلمبیا در کانادا صادر گردیده ضمن آنکه مرگ دو آتش نشان در آریزونا در اثر سقوط هواپیما هنگام اطفای حریق تائید شده است. گفته می شود آتش سوزی ها در اورگن تهدیدی برای خطوط انتقالی است که انرژی کالیفرنیا را تامین می کند.  

اکسیوس در ادامه افزود: در کانادا هم به نقل از منابع محلی گزارش رسیده است که آتش سوزی ۲۵ هکتار از اراضی حوالی "ورنون" در استان بریتیش کلمبیا باعث تخلیه منازل شده است.

آتش سوزی ها در شمال کالیفرنیا هم تخلیه دو هزار و ۸۰۰ نفر از منازلشان را در پی داشته است و در جنوب ایالت اورگن هم تاکنون سبب خروج اجباری نزدیک به سه هزار نفر از منازل خود شده است.

گزارش ها از ایالت آیداهو هم نشان می دهد برخی مناطق شمالی این ایالت مجبور به تخلیه منازل شده اند.

«گوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا روز جمعه و در پی وقوع آتش سوزی ضمن هشدار وضعیت اضطراری، وضعیت اضطراری مرحله دوم در شبکه برق که یک گام با قطعی نوبتی برق فاصله دارد را اعلام کرد.

«برد» لیتل فرماندار آیداهو هم روز جمعه در پی آتش سوزی در این ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرد و  آتش نشانان و هواپیماهای گارد ملی را برای کمک به اطفای حریق بسیج نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز