نشان فداکاری به شهید مسعود آشوری تعلق گرفت

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۵۶۰۶
نشان فداکاری به شهید مسعود آشوری تعلق گرفت
برابر تصویب شورای عالی نشان‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «مسعود آشوری» تعلق گرفت.

به گزارش برنا،از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «مسعود آشوری» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

 

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

 

شهید مسعود آشوری، در مردادماه سال ۱۳۳۳ در یکی از روستاهای اراک دیده به جهان گشود.

 

در سال ۱۳۵۲ پس از اخذ دیپلم، در دانشکده افسری پذیرفته شد. بعد از فارغ‌التحصیلی، جهت طی دوره مقدماتی زرهی به مرکز آموزش زرهی شیراز منتقل شد و با طی این دوره در لشکر ۹۲ مشغول به خدمت شد.

 

شهید آشوری، در طی سال‌های اول انقلاب و بنا بر روح متعالی و خداجویش، سنگین‌ترین وظایف را در بازسازی منطقه نظامی خود، بر عهده داشت. او که مسئول عقیدتی سیاسی و نیز انجمن اسلامی پادگان بود، همراه با انجام انبوه وظایف نظامی، آموزش کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان را نیز بر عهده گرفت.

 

با شروع جنگ تحمیلی، به همراه دیگر همرزمانشان برای مقابله با متجاوزان عراقی به دشت آزادگان اعزام شد و سرانجام این شهید والامقام در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت نائل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز