دستورالعمل "نهضت مردمی صرفه‌جویی در مصرف برق ابلاغ شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۳۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۵۶۲۹
دستورالعمل نهضت مردمی صرفه‌جویی در مصرف برق ابلاغ شد
جانشین سازمان بسیج مستضعفین، «دستورالعمل نهضت مردمی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (برق)» را برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق به سازمان‌های فرهنگی، اقشاری بسیج و سپاه‌های استانی ابلاغ کرد.

به گزارش برنا، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و سازمان بسیج مستضعفین در تاریخ ۱۷ تیرماه با هدف ایجاد پویش مردمی و رزمایش عمومی در اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف مصرف، "سردار سید قاسم قریشی" جانشین سازمان بسیج مستضعفین طی دستورالعملی "نهضت مردمی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (برق)" را برای اجرا به سازمان‌های فرهنگی، اقشاری بسیج و سپاه‌های استانی ابلاغ کرد.

 

در این دستورالعمل آمده است: سال آبی که در آن هستیم، یکی از کم باران‌ترین سال‌ها در دهه‌های اخیر بوده به‌گونه‌ای که حجم نزولات آسمانی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و تولید برق نیروگاه‌های برق آبی نیز کاهش چشمگیری داشته است.

 

در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است: هم‌اکنون مصرف روزانه برق ۱۰ هزار مگاوات از تولید سبقت گرفته است و بر این اساس در تابستان گرم پیش‌رو راهی جز همکاری و همراهی مردم و صرفه‌جویی در کاهش مصرف برق نداریم.

 

 بر اساس این دستورالعمل،‌بسیج به دلیل بستری که در همه مناطق جغرافیایی شهری و روستایی و همه اقشار دارد و بر اساس هدف گذاری برنامه‌های ۱۴۰۰ باید در این حرکت ملی و مردمی نقش آفرین باشد.

 

در جهت دستورالعمل "نهضت مردمی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (برق)"، سازمان‌های فرهنگی، اقشاری بسیج و سپاه‌های استانی باید با برپایی نهضت مردمی با مشارکت آحاد مردم، صنعت برق را با کاهش مصرف برق به‌ میزان ۱۰ درصد وضعیت موجود یاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز