فرمان آقای رئیس جمهور برای افزایش حقوق‌ها

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۷۶۷
فرمان آقای رئیس جمهور برای افزایش حقوق‌ها
همز‌مان با شدت گرفتن بحران اقتصادی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در سوریه، بشار اسد، با صدور فرمانی حقوق صدها هزار کارمند دولتی و پرسنل نظامی را ۵۰ درصد افزایش داد.

به گزارش برنا از  آسوشیتدپرس، همز‌مان با شدت گرفتن بحران اقتصادی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در سوریه، بشار اسد، با صدور فرمانی حقوق صدها هزار کارمند دولتی و پرسنل نظامی را ۵۰ درصد افزایش داد.

این تصمیم بشار اسد یک روز پس از آن گرفته شد که دولت، بهای نان در کشور را دو برابر کرد و قیمت گازوئیل را ۱۸۰ درصد افزایش داد.

اقتصاد سوریه تحت تأثیر یک دهه جنگ، فساد گسترده،‌ تحریم و اخیراً بروز یک بحران اقتصادی و مالی شدید در کشور همسایه‌اش، لبنان، در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است. پیش از این، آخرین افزایش حقوق در سوریه در نوامبر ۲۰۱۹ اعلام شده بود. بنابر گزارش‌ها، در حکم منتشر شده توسط دفتر اسد، حداقل درآمد ماهانه ۷۱٬۵۱۵ پوند سوریه (۲۲ دلار) تعیین شده است.

در این حکم همچنین به مستمری بازنشستگان نظامی و غیرنظامی نیز ۴۰ درصد اضافه شده است.  در حال حاضر ۸۰ درصد از مردم سوریه در فقر زندگی می‌کنند و ۶۰ درصد نیز از نظر تأمین مواد غذایی در وضعیت ناامن قرار دارند. به گفته سازمان ملل متحد، سوریه از نظر آمار عدم امنیت غذایی شهروندان اکنون در بدترین وضعیت تاریخ معاصر خود قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز